Britský boss Shaun Muir připravuje svůj tým na vstup do WSBK, kam zamíří s Australanem Brookesem a našim Abrahamem, na stránkách worldsbk.com Muir hovořil nejen na téma vstupu do Mistrovství světa Superbike.

V roce 2011 získal tým Shaun Muir Racing s Tommy Hillem titul v šampionátu British Superbike, letos zopakoval tento počin s Joshem Brookesem. Po letech závodění s motocykly Yamaha YZF-R1 tým nyní přestupuje nejen na světovou scénu, ale také k jinému výrobci, když dál bude britská formace připravovat stroje BMW S 1000 RR pro australského závodníka Joshe Brookese a českého jezdce Karla Abrahama. Šéf týmu Shaun Muir na stránkách WorldSBK.com hovořil nejen na téma tohoto přestupu.
 
Shaun Muir Racing bude na startovním roštu WSBK 2016. Jak moc je to pro vás uspokojující?
Hovořil a přemýšlel jsem nad tím vším mnoho měsíců a dokonce i několik let. Pokud bychom přestup neudělali nyní, tak pochybuji, že bych se někdy k tomu ještě odhodlal, protože jsme se o tom bavili již hodně dlouho. Celý tým se již nemůže dočkat, až vyjedeme z boxové uličky v Jerezu k prvnímu testu. Každý z nás je absolutně stoprocentně motivován.
 
Pojem “Milwaukee Yamaha” se stal v posledních několika letech synonymem v motocyklových závodech. Nyní je tu Milwaukee BMW…
Přesně. Nemůžete být neustále v koutě a jezdit s motocyklem jednoho výrobce. Kdybych cítil, že by nebylo správné přejít k BMW, tak bych vytrval a možná zůstal další rok v britském šampionátu Superbike, což chtěla Yamaha, abych udělal. Myslím, že v tu chvíli byla důvěra pryč, takže jsme nechtěli znovu riskovat čekání, aby se vše opakovalo.

 
K dispozici budete mít technickou podporu přímo od BMW Motorrad v Německu. Jak jste si jist, že budete dostávat stejnou technickou podporu, jako tým Althea Racing, který bude také závodit se dvěma BMW S 1000 RR?
Pokud budu upřímný, pak toto je jedním z největších aspektů vzájemné smlouvy. BMW nám poskytne motory, elektronikou a technickou podporu. Je zřejmé, že co se týče motorů, tak je stejně musíte na začátku roku tak jako tak zaplombovat. To ostatní, podvozek, pérování, je na našem vývoji. Máme o tom vlastní představu. Chcete-li odpovědět na otázku, pravděpodobně neexistuje žádná jistota o stejném přístupu jako Althea Racing, ale bylo nám řečeno a následně smluvně zavázáno, že budeme mít nejlepší materiál, resp. že bude stejný pro všechny čtyři jezdce, kteří jsou podporováni – tedy Torres, Reiterberger a moji dva kluci. Jsem si jist, že až začneme sezónu, tak neuvidíme případný velký rozdíl v top speed na rovinkách.
 
Bylo by směšné tvrdit, že oba týmy by mohly pracovat společně, aby zlepšily vývoj BMW?
Vy ani já si nemusíme myslet, že je to směšné. Dobré pro mne je, že se mnou jde několik chlapců, kteří dříve pracovali s Yamaha Germany. Z hlediska vývoje motocyklu má BMW nějaké nápady z předchozích let a další informace dal vloni Badovini. Pokud jde o nás, tak jsme dali Althee nějaké nápady a oni v podstatě řekli, “Pojďme dělat svou vlastní práci a pokračovat v tom, co děláme” My jsme rádi, že pokračujeme naší vlastním směrem.
Myslím, že se správným vybavením může náš vývoj rychle pokračovat. Vlastně jsme pravděpodobně před Altheou, protože jsme již vše dostali do našeho baráku a kluci pracují na designu, vyrábí karbonové díly, malé složité detaily, které přemění normální motorku v skutečný tovární motocykl. Lidé od BMW byli v naší dílně, dívali se na to, co jsme udělali a doslova řekli: „Wow, vy jste na dobré cestě.“ Z tohoto důvodu jsem přesvědčen, že budeme v dobré pozici.
 
Kolik personálu z BMW se zúčastní závodů?
Ze strany BMW budou na každém závodě tři lidé. Z naší strany to bude celý tým. V Ianu Lordovi a Micky Shanleymu mám dva velmi dobré, kvalifikované závodní inženýři. Jeden bude pro Karla a jeden pro Joshe. Pokud jde o Joshova šéfa týmu, tak má stejného, kterého měl v minulosti a máme vlastního šéfa týmu i pro Karla. Celkově máme 14 členů týmu s výjimkou chlapců od BMW.
 
Joshe už dobře znáte, Karel je novým členem…
Jen doufám, že Karel může zopakovat formu ze svých lepších časů v MotoGP. Je obtížné posuzovat, kde tihle kluci jsou. Posuzuji Karla takto: v MotoGP letos jezdil na podobném motocyklu, jaký měli Nicky Hayden a Eugene Laverty, a když byl v pořádku, tak od nich nebyl příliš daleko. Nebudu na něj nijak naléhat. Přechází od pneumatik Bridgestone k Pirelli. Půjde z podvozku GP na ten, co je ve skutečnosti posuzován jako produkční podvozek. Je tam mnoho otazníků, ale pokud nejsou vaše očekávání příliš vysoko, tak myslím, že nás může překvapit.
 
Velká otázka: může Milwaukee BMW vyhrávat v roce 2016 závody?
Nemám o tom absolutně žádné pochybnosti. Myslím ale, že až dostaneme do fáze šampionátu, kdy navštívíme evropské podniky, tak budeme konkurenceschopní. Přijde třetí runda a když budeme mít trochu více času, tak můžeme být konkurenceschopní. Můžeme vyhrát šampionát? Ne. Buďme realističtí. Můžeme bojovat o pozice na stupních vítězů? Nemám absolutně žádných pochyb o tom, věřím, že toho budeme schopni.

Foto: BSB

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno