Špitalo se o tom už od loňska a je to vlastně naprosto logický krok. Po adventure verzích nejmenšího i největšího bavořího GS se nyní dostalo i na oblíbenou osmistovku. Střední váha vyráží do dálek
Dvouválcová osmistovka z Mnichova je mezi dálkoplazy docela oblíbeným strojem a tak není divu, že si BMW už nechtěla nechat brát zákazníky od Triumphu (Tiger 800XC) a připravila Adventure verzi F 800 GS. Nový Advik se tak zařadí po bok F 650 GS Sertao a R 1200 GS Adventure, jejíž nové verze s kapalinou chlazeným motorem bychom se měli dočkat letos na podzim. Pojďme se podívat na základní informace o novince:
– základ stejný jako u standardního F 800 GS (představení zde)
– kapalinou chlazený řadový dvouválec, 798 cm3, 85 koní, 83 Nm
– 24 litrová nádrž (+8 litrů)
– nový design karosérie
– ABS v základu, kontrola trakce ASC v příplatkové výbavě
– na přání režim Enduro v kombinaci s ASC
– elektronicky stavitelný podvozek ESA za příplatek
– zesílená konstrukce zadního rámu (větší nosnost)
– komfortnější sedlo
– vyšší plexi
– širší enduro stupačky
– kryt motoru
– nosiče kufrů
– nárůst pohotovostní hmotnosti o 15 kg (229 kg)
– výška sedla 850-890 mm (+10 mm)
Foto: BMW Motorrad