Že mají v BMW recept na zajímavé designové výstřelky, už víme dlouho. I přesto nám pánové zase vyrazily dech – koncept baggeru vycházejícího z cestovních K 1600 je totální úlet!

U BMW jsou poslední dobou jasné dvě věci – silná orientace na customový svět, kterou vidíme hlavně kolem projektu R NineT a také touha více se prosadit na mimoevropských trzích. Po Asii a šuškandě o malých objemech vyvinutých ve spolupráci s indickým výrobcem TVS tentokrát Mnichov zamířil svou pozornost na Spojené státy. Vždyť bagger, tedy cestovní cruiser s nízkou zadní okufrovanou částí, je tamní specialita.

V právě představeném projektu Custom 101 se mísí obě tyto věci, customový svět, konkrétně jeho nepsaný král Roland Sands, se již po několikáté připojil k týmu designérů BMW v čele s Edgarem Heinrichem a Olou Stenegärdem. Na motorce je znát, že jde o ručně vyráběný kousek, pánové si dali záležet na každém detailu. Fascinující je kombinace čtyř materiálů kapotáže – lakovaného a broušeného hliníku, karbonu a také dřeva.

Po technické stránce Concept 101 vychází z již známých modelů K 1600 GT a K 1600 GTL (náš test zde), ze kterých přejímá nejen šestiválcový motor o objemu 1.649 cm3 (nebo také 101 kubických palců), ale také rám a podvozkové komponenty. Celá motorka je po stylu baggerů snížena a vpředu velké úzké kolo (vypadá to na 21″). 

Concept 101 představila BMW na letošním ročníku festivalu Concorso d’Eleganza Villa d’Este u italského jezera Como. O sériové výrobě se zatím nemluví, ale je pravdou, že v posledních letech se všechny koncepty BMW Motorrad do série dostaly. Necháme se překvapit.

 

Foto: BMW Motorrad

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno