Za projektem Bottpower stojí Španěl David Sánchez. Živí se jako inženýr u závodní stáje v evropském poháru SBK a ve volných chvílích dává dohromady zajímavé customy s motory Buell

Název Bottpower nebude pro pravidelné čtenáře úplnou novinkou. Na začátku roku se začaly poprvé objevovat informace o jejich projektu XR1, který jsme vám později podrobně představili v tištěné verzi našeho časopisu v tomto článku. Radikální, extrémně odlehčený stroj se vzduchem chlazeným motorem pocházejícím z Buellu XB12, vás hodně zaujal a psali jste si o přídavek. Toho se od Bottpower dočkáváme teď.

 

Jmenuje se XC1 a David Sánchez ho označuje jako cafe racer zítřka. “Do motorek Bott chci přenášet své zkušenosti ze závodů. To je důvod, proč nejdeme trendy cestou přestaveb starých motorek. Cítíme se mnohem lépe při práci s těmi moderními, designováním v CAD a podrobnými analýzami dat.” dodává k tomu. Je fakt, že XC1 stojí na hranici mezi retro a futuristickým.

 

Technicky má tato motorka hodně společného se zmiňovanou předchůdkyní. Stejně jako XR1 vychází z motoru Buell XB a je v podstatě kitem dílů na tuto motorku, které si můžete na stránkách výrobce koupit jednotlivě. Základem je páteřový trubkový rám, na výběr je ocelová nebo titanová varianta. Stejně tak můžete volit u nádrže a zadní kapotky, kde je na výběr laminát nebo karbon. V kitu dále najdete ocelový zadní rám, světla, přední blatník, stupačky a brýle. Z XB pak využijete kola, tlumiče, kyvnou vidlici a brzdy.

 

Zbytek je pak na vás, Bott pro vzorový stroj zvolili řadu zajímavých doplňků v čele s budíkem a bezklíčkovým zapalováním Motogadget, brzdovou pumpou a ovladači ISR a řadou drobných detailů od italské Rizomy. Motor navíc dostal otevřený filtr a jiné mapování, výsledkem je pak 95 koní změřených na zadním kole. Zajímavé číslo je pak údaj hmotnosti, která je minimálně o 20 kg nižší, než u sériového Buellu XB12, což znamená nějakých 162 kg suché váhy. Pokud by někdo chtěl ještě víc, nabízí Bottpower další snížení hmotnosti díky karbonovým závodním kolům a také možnost kitu 1250 cm3 s upravenou hlavou a variabilními palivovými mapami. Opravdu cafe racer zítřka.

Foto: Bottpower.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno