Že vzduchem chlazený dvouválec nepatří na závodní tratě? Tak z toho vás rád vyvede dlouholetý inženýr závodních týmů David Sánchez se svým soukromým projektem Bott

David Sánchez není rozhodně žádný neznámý garážový kutil. Leta pracuje jako inženýr v závodních týmech Moto2, WSBK, Supersport a Endurance po celém světě. Ale očividně toho nemá dost, protože ve volném čase se věnuje projektu Bottpower (web). Ten sledujeme už od začátků a prvních dvou motorkách jste si již mohli přečíst – XR1 zde a XC1 zde.

 

Teď si David se svým týmem dali další zajímavý úkol, v příštím roce by rádi zabodovali na závodu Pikes Peak. To rozhodně není malý cíl a tak se u Bott Power pustili do dalšího vývoje modelu XR1, ze kterého je nyní ostrá závodní verze XR1R. Ta stejně jako předchozí modely využívá motoru Buell XB12, který se díky závodnímu kitu a elektronice podařilo vyladit na neuvěřitelných 150 koní. Cílem pak je dostat se na poměr výkon:hmotnost 1:1. To momentálně XR1R splňuje, ovšem využívá titanový rám, který pravidla Pikes Peak zakazují. Sánchez ale slibuje, že se na tento poměr dostane i s ocelovým rámem.

 

Kapotáž motorky včetně nádrže jsou z karbonových vláken a na rozdíl od silniční XR1 zmizel startér, je třeba externí. Zásadní novinkou je také nejnovější závodní elektronika s nastavitelnými parametry kontroly trakce, palivovými mapami, launch control a kompletní závodní telemetrií spolupracující nejen s čidly na motorce, ale také GPS. XR1R zatím nebude v prodeji, Sánchez ji pojmenoval jako výzkumnou laboratoř, ale slibuje, že zlepšení se brzy dostanou také na motorky, které prodává zákazníkům. Každopádně jedinečný a hodně zajímavý počin. Jsme zvědaví, jak se mu na Pikes Peak povede.

Foto: Bottpower

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno