Buell Ulysses od Revival Cycles

23. srpna 2016 v 9:19

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: Revival Cycles

Velikost textu: smaller normal bigger

U nás ne moc známý model již zaniklé značky byl velkým cestovním endurem. Alan Stulberg se ale rozhodl, že by klidně mohl být i zajímavým scramblerem ...

Alan Stulberg a jeho parťák z texaské dílny Revival Cycles Stefan Hertel jsou známí svým citem pro eleganci. Nejedna jejich stavba obletěla svět a pravidelný čtenářům Motohouse mohl postřehnout jejich Moto Guzzi 850T nebo BMW Landspeeder (MH 4/2016). Tentokrát se ale pánové vydali trochu jiným směrem, i když rukopis je tu pořád čitelný.

 

Jako základ pro Rebel Yell, jak se tahle motorka jmenuje, se stal Buell Ulysses, cestovní enduro, které firma Erica Buella produkovala ještě v časech, kdy patřila pod Harley-Davidson, konkrétně v letech 2006-2009. „Vždycky jsem Ulysses miloval. Je to levná a neuvěřitelně univerzální motorka s tím fantastickým dvouválcem z Millwaukee.“ popisuje výběr Alan Stulberg. „Ovšem tentokrát jsme se rozhodli z něj udělat opravdu schopnou a zábavnou terénní motorku.“ Výzva přijata.

 

Byl by nesmysl nedržet se Buellovi geniální konstrukce s benzínem v rámu a olejem v kyvce, to samozřejmě zůstalo. U Revivalu se často brousí a leští a nejinak tomu bylo v tomto případě. Plastový kryt namístě nádrže vystřídal hliníkový, pod kterým se schovává elektrika a velký otevřený KN filtr, který nahradil původní airbox. Zadní rám pánové uřízli, nakreslili si v CADu nový a ten vyrobili také z hliníku.

 

Motor zásadními úpravami neprošel, krom otevřeného sání dostal také hodně otevřené výfuky, ale prý to funguje skvěle i bez tlumení. Zásadní změny se ovšem odehrály na podvozku. Původní litá 17palcová kola vystřídaly dráťáky – středy Canyon TT a ráfky Excel, vpředu 19“, vzadu 17“. Středy jsou původně vyrobeny pro Triumph a tak bylo potřeba je upravit a doplnit o distanční vložky. Sekundární převod řemenem vystřídal řetěz, rozetu i napínák si u Revivalu vyrobili sami. Ta tam je také tradiční Buell přední brzda s kotoučem po obvodu ráfku. Ta byla vystřídána klasickým kotoučem a čtyřpístkem Discacciati. Výsledkem je snížení hmotnosti a větší brzdná síla. Úpravy potřebovaly také tlumiče, přední vidlice dostala delší zdvihy, zadní tlumič byl upraven. Podle skoků na fotkách to vypadá, že Rebel Yell něco snese.

 

Dlouhé sedlo vlastní výroby, digitální budík Motogadget a přední blinkry stejné značky. Vzadu pak LEDkový pásek sdružující světlo a blinkry. Přední světla mají jednu zvláštnost – spolu s blinkry jsou snadno demontovatelné, takže když motorka přijede na trať, stačí celé sundat a nechat jenom desku po vzoru motokrosových strojů. Dobrý nápad. Celkově dost zajímavá motorka, která rozhodně nebude nudit.

Na stránkách Revival Cycles je nafocená výroba této motorky. Pokud by vás to zajímalo, koukněte SEM.


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: Žádný komentář

Žádné příspěvky. Buďte první!

Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist