Tovární tým Yamahy dnes oznámil, že pozici šéftechnika Valentina Rossiho převezme po legendárním Jeremy Burgessovi padesátipětiletý Silvano Galbuseri, který v minulosti pracoval v továrním týmu BMW WSBK a vedl jezdce jako Troy Corser nebo Nori Haga.

O překvapivém rozchodu Valetina Rossiho a Jeremy Burgesse jsme vám říkali už před poslední Velkou cenou ve Valencii (článek ZDE). Yamaha dnes oznámila, že náhradníkem za Burgesse bude padesátipětiletý Silvano Galbuseri. Ten donedávna vedl Marca Melandriho v továrním týmu BMW WSBK.

Silvano začal svoji kariéru v roce 1979 u Gilery a za dlouhých 14 let se vypracoval přes dvěstěpadesátky GP až do dakarského týmu, kde šrouboval Michelemu Rinaldimu. Při své práci v silničních závodem spolupracoval s Alessandrem Gramignim nebo Paolem Casolim. V roce 1994 potom přestoupil do továrníhu týmu Cagiva, kde v tu dobu jezdil John Kocinski.

Následující rok potom přešel do Yamahy, kde vydržel až do roku 2011. Během těchto let pracoval jako šéftechnik a technický ředitel v superbicích a supersportech. Spolupracoval s jezdci jako Troy Corser, Noriyuki Haga, Cal Crutchlow nebo Ben Spies, se kterým získal titul mistra světa WSBK. Minulé dva roky potom vedl Marca Melandriho v továrním týmu BMW WSBK.

Šéf týmu Yamaha MotoGP Massimo Meregalli k přestupu řekl: “Je fajn přivítat Silvana zpátky do rodiny. Spolupracovali jsme spolu deset let a za tu dobu jsem si k němu vypěstoval obrovský respekt za jeho schopnosti a technickou expertizu. Samozřejmě bude potřebovat nějaký čas, aby sžil s technikou a světem MotoGP, ale nepochybuji o tom, že má schopnosti vézt Valentina Rossiho další sezonu k úspěchu.”

Samotný Silvano svůj přestup okomentoval takhle. “Rád bych poděkoval Yamaze a Valentinovi za tuto skvělou příležitost. Je výborné pracovat s takhle nadaným pilotem, který má za sebou tolik úspěchů. Jsem rád, že jsem zpátky u Yamahy a mám šanci být v týmu, který je vždycky na absolutní špičce.”

Zajímá nás váš názor! Pomůže Silvano Galbuseri Valentinovi, aby dokázal pravidelně bojovat o stupně vítězů?

Napište nám do diskuse pod článkem.    

Foto: Yamaha, motogp.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno