Že vám tohle dívčí jméno nic neříká? Pak vězte, že Christini je americká firma a AWD…no to je snad všem jasné. Ano, pohon obou kol na motocyklu není mrtvý

Vzpomínáte na Yamahu WR450 2trac? Tak ta se snažila přesně o totéž, ale problémem byla velmi vysoká cena (kolem 400 tisíc Kč). Jakmile zmizela z trhu, zdálo se, že pohon 2 x 2 zmizel s ní. Občas někde probleskly nějaké zprávy, že se někdo pokouší o vývoj, ale realita žádná.

Steve Christini z Philadelphie si ale tenhle systém zamiloval a jeho vývoj dotáhl do konce. Nejprve dal dohromady pohon obou kol u jízdního kola, pak se pustil do motocyklu. “O výhodách snad netřeba mluvit. Pohon předního kola vás protáhne místy, kde byste měli se zadokolkou problémy a navíc se v těžkém terénu mnohem méně nadřete.”, říká k tomu sám Christini.

A jak že je přední kolo poháněno? Systémem řetězů, ozubených kol a šneků. Celý systém je implentován do speciálního rámu, podvozek motocyklu je ale původní. Navíc, pohon 2 x 2 přidá motorce pouze 6,8 kg hmotnosti a podle výrobce téměř nesnižuje výkon (ztráta méně jak 10%). Obrovskou výhodou Christini AWD je, že se dá přesně nastavit poměr síly hnané na jednotlivá kola.

V jakém provedení se dá Christini AWD pořídit? Buď si můžete koupit kompletní motorku, na výběr máte ze tří modelů. Dva jsou na základě Hondy CRF450 – enduro (7695 dolarů) a motokros (6895 dolarů) a třetí, ostrá kroska je postavena z dvoutaktního Gas Gas EC300 (8995 dolarů). Koupit si ale můžete jen kit, tj. rám s pohonem předního kola na KTM EXC/XC (4595 dolarů) nebo Hondy CRF250/450 (3995 dolarů). Kompletní nabídku najdete na www.christini.com.

Jak Christini AWD funguje posuďte na tomto videu:

Foto: Christini

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno