Už příští týden se vydáme do portugalského Portimaa na test nejostřejšího dvouválcového superbiku všech dob – mocné Ducati 1299 Panigale. Podle továrny je to motorka, ze které si regulérně naděláme do kalhot, tak si pojďte připomenout, s jakou technikou nás chce ohromit.

Ti Italové musejí být naprosto šílení! Jejich vlajková loď nikdy neměla problémy s nedostatkem výkonu, ale to podle nich neznamená, že by jich nemohla mít ještě víc. Nová 1299 Panigale má teď rucetrhajících 205 koní a točivý moment s šílenou číslovkou 144 Nm.

Díváte se tedy na hodnoty, které vám musí nutně zapálit kalhoty. Tohle šílenství je pak zabalené do něčeho, co váží pouhých 166,5 kg. Tak monstrózní výkon má na svědomí nový motor Superquadro, který dostal větší písty a další upravené vnitřnosti. Ducati do motorky integrovala chytrou jednotku IMU, která kontroluje veškerou elektroniku na palubě – ABS s funkcí brzdění do zatáček, nový systém rychlořazení (asistent pro řazení nahoru i dolů), úplně nový semi-aktivní podvozek od Öhlins (u verze S), motorovou brzdu, kontrolu trakce a variabilní jízdní režimy.

Kontrola wheelie bude umět udržet přední kolo přesně v takové výšce, aby to bylo efektní, ale motorku to na výjezdu ze zatáček nezpomalovalo. Změn se ale dočkal i podvozek včetně nové geometrie. Úhel hlavy řízení je o 0,5° strmější a vyvažuje ho o 4 mm nižší čep zadní kyvné vidlice.

Pokud si říkáte, že tenhle objem nedává kvůli nemožnosti nasazení ve WSBK smysl, Ducati má pro vás Panigale R. Ta si udržela objem 1199 kubíků, ale její motor je velmi podobná jednotka z loňské Superleggery, takže očekávejte výkon přes 200 koní. Už původní Panigale byla motorka, která vyžadovala při jízdě absolutní soustředění a nová 1299 nebude jiná. Přes 205 koní vypadá hrozivě, ale mimořádně výkonná elektronika a semi-aktivní odpružení ji dokáží udržet v klidu. Tohle bude královna dvouválcových superbiků.

 

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno