Dvoutaktní Suter MMX bude závodit na Tourist Trophy

18. února 2016 v 16:23

Autor: Petr Štola
Fotografie: Suter

Velikost textu: smaller normal bigger

Švýcarský výrobce závodních motocyklů Suter Racing potvrdil, že připravuje svůj debut při Tourist Trophy Isle of Man 2016. ...

Švýcarská firma Suter Racing se zúčastní letošního závodu Tourist Trophy Isle of Man, pro který si připravila speciální motocykl Suter MMX 500, s dvoutaktním motorem o objemu 580 ccm. S tímto strojem, který byl představen na milánské výstavě EICMA, nastoupí Suter Racing do kategorií RST Superbike a PokerStars Senior TT.
 
 
„Za normálních okolností by tento motocykl neměl být nijak efektní, ale skutečnost, že tento Suter má dvoutaktní motor, vyvolává téměř hysterické emoce při vzpomínce na divoké dny závodů Grand Prix 500, kde legendy jako Kenny Roberts, Eddie Lawson a Wayne Gardner, pravidelně bojovali v napínavých soubojích o pódium. Zuřivá síla bývalých dvoutaktních motocyklů je ještě v pamětích opravdových fanoušků a je považována za zlatý věk motocyklového závodění,“ říká majitel firmy, pan Eskil Suter.

Čtyřválcové dvoutaktní véčko vyvíjejí u Suter Racing Technology už od roku 2011 a zkušeností se závoděním mají víc, než dost. Jejich motorky jsme viděli nejen v MotoGP (Suter-BMW CRT v roce 2012 a 2013), ale i v nižších objemových kategoriích. Zároveň dodávají komponenty pro řadu týmů v seriálech MS. Ale zpět k projektu MMX. Motor o objemu 576 cm3 (56 x 58,5 mm) ve vybaven nejmodernějšími komponenty, jako jsou karbonové ventily, dvojité elektronicky řízené klapky a samozřejmě elektronické vstřikování. Výsledkem je potom fantastických 195 koní v 13 tisících otáček.

 

Už to samo o sobě je dost fascinující, ale tím rozhodně nekončíme. U Suteru si sami vyrobili kazetovou šestistupňovou převodovku a suchou spojku. Sekundární převod samozřejmě řetěz a dle jeho nastavení dokáže MMX pelášit rychlostí až 310 km/h. Ohromující je suchá hmotnost stroje 127 kg. Jak toho dosáhli? Odpovědí je hliník, ze kterého je vyfrézována nejen kyvná vidlice, ale také rám, který navíc dovoluje nastavení úhlu hlavy řízení, rozvoru, jízdní pozice a světlé výšky. Kola hořčíková (OZ Racing), nádrž a karoserie z karbonu. A co si u Suteru nevyrobili sami, to koupili od těch nejlepších. Konkrétně mluvíme o podvozku Öhlins a brzdové soustavě Brembo.


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 8 komentářů

2t 17. února 2016, 15:33 | 0 0

ventily
Ventily sou správně, sou to jazýčkový sací ventily aby válec nemoh směs vyfouknout ven. Za komunistů se tim dovybavovaly třeba i čz motory do závodních motokár.

MGP 17. února 2016, 12:36 | 1 0

Ventily
Dvoutakty se souproudým výplachem samozřejmě ventily měly a mají. Se dovzdělejte :-)

PawelTx 17. února 2016, 10:05 | 0 0

ventil
A co třeba jazýčkové ventily???

Mike 16. února 2016, 19:28 | 0 0

Ventili
Nejsem sice zadnej znalec ale ventily nejsou jenem v hlavě motoru. Třeba myšlenky ventily v duši :D :D

R 16. února 2016, 16:20 | 1 0

sorry
S tím veckem se omlouvám ...jsem slepý...viděl jsem jen dva válce...

R 16. února 2016, 16:19 | 0 2

Kluci
Večko nebo radak podle obrázku? Karbonove ventily u dvoutaktu? Že jste to jen zkopírovali?

Miras 16. února 2016, 15:32 | 1 0

?
Kdo na tom pojede?

Venca 16. února 2016, 14:46 | 2 0

fanoušci
Tudíž kdo nemáte šanci pamatovat dvoutaktní stroje na okruzích, nejste opravdový fanoušci.


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlistTOPlist