Aprilia letos vyhrála titul ve WSBK a podle toho, co nám v Miláně ukázala, rozhodně neusnula na vavřínech. Tentokrát šla po motorech V4, RSV i Tuono jsou silnější a vybavenější

RSV4 RR a RF

Nová RSV4 RR dostala posílený motor na finálních 201 koní (kdo letos nemá alespoň 190, jako by snad ani neexistoval) a zvětšil se i točivý moment tohohle skvěle charakterního véčka. Nárůstu celých 16 koní je docíleno díky sníženích tření komponentů a zlepšení spalování směsi. Tím se zvedly i maximální otáčky, kterých motor může dosáhnout, a tím pádem je tady i více výkonu. Motorka taky zhubla o 1,5 kg. Zajímavou vychytávkou je dvojice servomotorků ovládající sací hrdla, které dovolují lepší kontrolu nad množstvím vstřikovaného paliva. Modifikován byl airbox, titanové ventily, lehčí ojnice a komplet nový je i výfukový systém. V dnešní době nemůžete mít superbike, který nebude mít moderní elektronický balíček s různými pomocníky, takže RSV dostala vylepšený systém APRC, který v sobě integruje kontrolu trakce, jízdní režimy nebo funkci ABS. Designově je motorka hodně podobná svému předchůdci, ale předek je kompletně nový. Jsou tady LED světla a nový tvar mají zrcátka. Pokud byste chtěli něco opravdu speciálního, Aprilia vám tu možnost dává. Model RSV4 RF má kompletní podvozek od Öhlinsu, lehké kované ráfky a speciální barvy, které odkazují na závodní úspěchy. Tohle bude absolutní okruhová zbraň, před kterou si nikdo nemůže být jistý!

 

Tuono V4 1100 RR a Factory

Neměli jsme pocit, že by čtyřválcové Tuono potřebovalo víc koní, ale to nezastavilo Aprilii, aby jich z jeho motoru dostala ještě o pět navíc. Je to díky zvětšení zdvihového objemu na finálních 1100 kubíků. Výsledkem je 175 koní a víc než zajímavě vypadá i točivý moment s hodnotou 120 Nm. Tohle bude trhat asfalt, to vám zaručujeme! Změny se odehrály i na podvozku – zadní kyvná vidlice byla kvůli lepší stabilitě motorky prodloužena o celých 6 mm, což nemusí znít jako moc, ale z vlastní zkušenosti víme, že tohle bude rozhodně ku prospěchu věci. Standardní model RR přijíždí na podvozku Sachs, zatímco verze Factory dostala parádní zlaté trubky od švédských specialistů Öhlins, jiný lak a lehká kovaná kola, které dodají ještě brisknější ovladatelnost. Obě motorky brzdí radiální brzdy Brembo. Na první pohled jsou vidět i změny designu, který více vychází ze superbiku RSV4. O 15 mm nižší je posez, což rozhodně vítáme. Tuono tak bude více přístupné a pohodlné na delších výletech. Dokonce i řídítka byla zkrácena o 15 mm, to kvůli lepšímu komfortu. Elektronika APRC je teď ve své druhé generaci, takže očekáváme další vylepšení už tak dobrých elektronických asistentů. Starší model vás nutil stále do „útočné‟ pozice, novinka nebude už tak radikální. Aprilia letos poslala Tuono do boje o nejlepšího naháče s pořádně přiostřenými drápy.

Foto: Piaggio Group

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno