Italská Bimota nikdy nepatřila k výrobcům jdoucím hlavním proudem, ovšem letos se její konstruktéři opravdu vyznamenali. Venku je nová verze Tesi 3D a krásná naháč Impeto

IMPETO

Bimota zůstává u dlouholeté tradice užívání motorů Ducati a u pro tuto novinku si vzala jako základ dvouválec Testastretta 11°DS, který slouží například v Diavelu. Pro Impeto je vyladěn na 162 koní a 130,5 Nm. To bude pro 177 kg vážící motorku víc, než dost. Ovšem, pokud by to někomu bylo přeci jen málo, Bimota nabízí nově SuperCharger Kit, tedy mezi válce krásně schovaný kompresor, na jehož vývoji Bimota spolupracovala s Ducati. Kit by měl zvednout výkon i kroutící moment o 15 až 20%.

 

U Bimoty jsou dlouholetými mistry na frézování hliníku a nejinak je tomu u Impeta. Frézovaný hliník se mimo jiné stal součástí rámu a kyvné vidlice, kde je nakombinován s profily z nikl-chrom-molybdenové oceli. Podvozek kompletně Öhlins, brzdy radiální Bremba, lehká kola OZ Racing. LEDkové přední i zadní světlo, ABS a kontrola trakce a LCD palubka s vysokým rozlišením. Bimota bojuje o post krále naháčů!

 

TESI 3D RACECAFE

Tesi patří dlouhodobě k největším designovým i konstrukčním úletům, ale vždycky to prý jde ještě dál. Tentokrát u Bimoty usoudili, že by se měli také sklouznout na populární retro vlně a Tesi připravili jako café racer. Do frézovaného rámu byl nově umístěn vzduchem chlazený motor s objemem 803 cm3, tedy ten, který známe z Ducati Scrambler.

 

Přední i zadní kyvná vidlice a pomocný rám mohou být vyrobeny z karbonu a Bimota se tak dokázala dostat až na úžasných 162 kg suché hmotnosti. Jedinečné je samozřejmě zavěšení předního kola na kyvné vidlici a řízení pomocí rejdového čepu. Obě vidlice tak tlumí monoshock, nepřekvapí zlatá barva a nápis Öhlins. Tak tomu říkáme mít doma něco opravdu výjimečného.

Foto: Bimota

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno