Bavorští si svou munici vystříleli vydatně vloni, ale ani letos to nebylo bez novinek. Hlavní gró stánku tvořil dlouho očekávaný Scrambler na základě oblíbené NineT

R NINET SCRAMBLER

NineT vletělo před dvěma, potažmo třemi, lety na scénu jako ďas a dokonale podchytilo nastupující vlnu retra. Už tehdy se v Mnihově s úsměvem pomrkávalo na dotaz, zda budou ještě další takové motorky. Letos jsme se dočkali. Označíme-li klasickou NineT za roadstera nebo novodobého café racera, byl Scrambler logickým krokem.

 

Základ zůstal stejný, tedy vzduchem chlazený boxer s objemem 1170 cm3 disponující 110 koni výkonu a 116 Nm točivého momentu. Usazen je v kombinovaném trubkovém rámu s klasickou vidlicí a zadním Paraleverem, tedy uprostřed uchyceným tlumičem vedoucím jednostrannou kyvnou vidlici s integrovaným kardanem. Tady ovšem podobnosti končí, dál už jede Scrambler po svých kolejích.

 

Na první pohled postřehnete pro scramblery typický znak, tedy přední 19palcové kolo. To navíc nevede USD vidlice, jako u klasického NineT, ale teleskopická vidlice o průměru 43 mm. Žádný endurácký zdvih nečekejte, vystačí si se 125 mm, zadek potom se 140 mm. Kola jsou užší, vpředu 120/70-19, vzadu 170/60-17. Standardně má Scrambler pětipaprsková litá, ovšem volitelně můžete mít také dráty. Změnila se trochu také geometrie, novinka má delší rozvor a tím pádem stabilnější chování.

 

Celá motorka působí nejen vyšší, než standardní NineT, ale také užší. Na svědomí to má především přední partie s drobnějším světlem, jednoduchým budíkem slučujícím analogový tachometr a digitální otáčkoměr. Drobnější je také 17litrová nádrž, kterou můžete mít volitelně pouze s bezbarvým lakem. Díky vyšším řídítkům je posaz uvolněnější. Sedlo můžete zvolit buď ve dvoumístném provedení, nebo solo. Výška sedla 820 mm je pak na úrovni menších cestovních endur.

 

Optické odmodernizování se pak dotklo také brzd, namísto radiálních jsou zde axiální čtyřpístky brzdící vpředu dvojici 320mm kotoučů. Ve výbavě pak nechybí ABS a překvapivě také kontrola trakce. Nic z toho ovšem neubere na zábavnosti, kterou tohle oldschoolové poloenduro slibuje.

 

C 650 GT A C 600 SPORT

O druhé generaci velkých skútrů BWM už víme od léta, připomeneme tedy jen krátce. Kromě kulatějšího designu se dočkalo zásadního přepracování odpružení obou skútrů slibující ještě větší komfort. Úpravy se dotkly také CVT převodovky, která by měla ještě jemněji reagovat na zrychlení v nižších rychlostech. Krom standardního ABS se nově objevila také kontrola trakce.

 

INOVACE ŘADY GS

Lehkými změnami si prošly obě dvě osmistovky s označením F 800 GSF 700 GS. Nové jsou nejen barevné varianty, ale také více možností nastavení výšky sedla, kde si navíc můžete vybrat z jeho čtyř variant.

Foto: BMW Motorrad

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno