Aprilia si do Milána nechala dvě nové verze Shiveru a Dorsodura. Motorek, o kterých jsme si pomalu začínali myslet, že z výrobního programu vypadnou.

Shiver 900

S příchodem nových emisních norem Euro4 Shiver povyrostl na objemu. Teď je to hrdá devítistovka a má více než 95 koní a 90 Nm točivého momentu. A to je dost, aby ho to hodilo do úplně jiné třídy. Zatímco starší motorka nikdy tak úplně nestačila ryze sportovním naháčům, nový model už nebude mít problémy stačit i těm nejostřejším hráčům v téhle třídě. Pořád ale bude mít navrch v oblasti jízdního komfortu, protože tahle motorka byla vždycky velice pohodlná a vhodnější na delší svezení.

Nezapomíná se ale ani na požitky, protože – a tohle je potřeba přiznat – Aprilia nemá 54 světových titulů jen tak pro nic za nic. Oni umí vyrobit sportovní šasi a nový Shiver to jen potvrzuje. Víc výkonu a hbitosti bude ponoukat ke kurážnější jízdě, přesně tak, jak to máme rádi. Úplně poprvé se tady objevuje i kontrola trakce, která bude hlídat bezpečí, kdybyste to někde přehnali s agresivitou na plynu.

Tahle Aprilia ale bude bodovat i velice povedeným designem, který postupem času krásně zraje a ukazuje na fakt, že při úplně prvním představení šlo o hodně nadčasovou motorku. Nepodceňujte ji, tohle bude fakticky dobrý svezení. K dispozici bude i ve verzi s 35 kW pro řidičáky typu A2.

 

Dorsoduro 900

Milovníci nezapomenutelných zážitků zpozorněte! Nádherné Dorsoduro přijíždí do nového roku se zcela novou technikou a bude zase o kousek divočejší. 90° stupňový V-twin má vyšší výkon a krouťák, což znamená jediné – delší a snadnější jízdy po zadním, což je zatraceně dobrá zpráva.

K perfektní dodávce výkonu na zadní kolo má přispět i nový plyn ride-by-wire a výkonnější řídicí jednotka Marelli 7SM. Aby byla motorka stabilnější a pevnější při jízdě se úprav dočkalo i samotné šasi. Nové vidlice Kayaba jsou o 450 gramů lehčí než na předchůdci a jsou pochopitelně nastavitelné. Chválíme i použití lehčích ráfků, protože ze zkušeností víme, že zmenšení neodpružené hmoty výrazně přispívá ke hravým jízdním vlastnostem.

Jinak je to stále na první pohled poznatelné Dorsoduro a to je dobrá věc. Stále totiž platí za jednu z nejhezčích, která Aprilia dělá.

Foto: Piaggio group

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno