BMW vzalo výstavu EICMA pěkně zhurta a pokračuje s tvrdou ofenzívou modelů. Kromě očekávaných motorek připravilo o pár zajímavých překvapení.

R nineT

Model R nineT jsme si v redakci zamilovali kvůli jeho dobré náladě, skvělým jízdním vlastnostem a charakternímu motoru. Je to povedenej stroj. Pro rok 2017 ale musel kvůli zavedení normy Euro4 projít drobným faceliftem, takže může těžit i z dalších změn.

Naháč má teď plně nastavitelné vidlice ze superbiku S 1000 RR, designového updatu se dočkaly i kola a pozměněna byla i geometrie. Rozvor se prodloužil o 8 mm, zatímco úhel hlavy řízení se přiostřil o 1,3°. Novinkou jsou u budíky, které jsou ještě víc retro, než byly doposud. To dobré ale zůstalo, takže se můžeme těšit na 110 koní při váze 222 kg. Jo, a barevná kombinace se zlatými proužky je skvělá!

R 1200 GS

Etalon cestovních endur GS prošlo celou řadou vylepšení a pro příští rok máme k dispozici o dvě nové verze. Tou první je model Exclusive, který je zaměřený hlavně na silnici. Kvůli jemnějšímu přenosu výkonu na zadní kolo bylo upraveno hnací ústrojí, takže jízda bude ještě plynulejší. Tento model nechce tak řvát do světa, že může objet zeměkouli, takže má spíš střízlivější barevnou kombinaci. Další změny nečekejte, spolehnout se můžete stále na celou řadu elektronických asistencí a jízdních režimů.

Model R 1200 GS Rallye je vysněný model těch, kteří chtěli ještě víc cestovních schopností bez toho, aby si museli kupovat obří GS Adventure. Katalog doplňků pro GSa byl vždycky ohromně tlustý a některé věci z něj se teď dostali právě na Rallye. Ráfky jsou drátěné a i když motorka v sérii přijíždí na silničních pneumatikách, můžete si ji naspecifikovat i na opravdové off-road špalky. Pokud jezdíte sami, můžete sundat stupačky spolujezdce nebo zadní plotnu a motorku tak odlehčit. Dalším vylepšením je pak montáž speciálního sedla, sportovního plexi, chráničů chladiče a rámu.

 

K 1600 GTL

Super turista GTL je skutečně impozantní motorka. Její unikátní šestiválec o výkonu 160 koná dává jízdě nevídaný šmrnc a pochopitelně i rychlost. Pro nový rok se mu dostalo jen drobných vylepšení v podobě upravené kapotáže kvůli ještě lepší ochraně proti nepřízni počasí, dynamická ESA je teď ve standardní výbavě a zadní topcase dostanete už v základu.

 

F 800 R a GT

Modely F 800 jsou neprávem často přehlíženy a podle nás je to škoda. Jsou to totiž docela unikátní motorky a pokud máte rádi osobitý styl, mohou vám toho nabídnout dost. Letos prošly drobným upgradem v podobě nových jízdních režimů, pozměněnému designu a jiným budíkům. Za menší příplatek si můžete koupit i dynamický režim motoru, který zostří nástup výkonu a jízda bude mít větší švih.

 

G 310 GS

Malé objemy si stále víc získávají na popularitě a BMW nechce stát jen tak opodál. O malém GS se už nějakou dobu šuškalo a teď je konečně oficiálně venku. Stejně jako naháč G 310 R má i tohle cestovní endurko jednoválcový motor o objemu 313 kubíků, který ze sebe dokáže dostat 34 koní. Technickou zajímavostí je otočená hlava válce, ve které jsou čtyři ventily. Motor umí točit až 10 500 otáček, což je dost a tak máme jistotu, že tohle bude zajímavé svezení. S hmotností 169 kg to není žádná muší váha, ale motorka je to drobná, takže očekáváme zábavnou jízdu.

Otočené vidlice mají větší zdvih, ale jsou nenastavitelné. Štelovat půjde jen se zadkem, což oceňujeme. Malé GS má ABS už ve standardu a jezdci bude k dispozici plně digitální LCD přístrojovka. Nechybí ani 12 zásuvky, vyhřívané rukojeti, hlavní stojan nebo různé držáky pro navigaci nebo mobilní telefon. Tohle bude dobrý, fakt dobrý.

 

R nineT Urban G/S

Je to jasné – tohle je pocta původní R80G/S z osmdesátých let. Krásná stylová motorka, se kterou uděláte spoustu parády. A navíc se i parádně svezete, protože technika vychází z populárního modelu nineT. Tím pádem se těšte na vzduchem chlazený boxer, drátěná kola, ABS už ve standardu a volitelnou kontrolu trakce.

 

HP4 RACE

Jen málokdo čekal, s jakou peckou BMW přijde. Model HP4 RACE je nejexklusivnější model, který kdy z Mnichova přijel. Má plně karbonový rám společně s ráfky a vypadá naprosto úchvatně. Půjde o omezenou sérii, která přijede v druhé polovině roku 2017. Více informací se dozvíme na jaře, ale už se nemůžeme dočkat. Sakra, tohle je kruťárna.

Foto: BMW

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno