Cestovní endura přišla na přetřes už v Kolíně, na milánském veletrhu se KTM vrhla do nahé řady Duků. Nejmenší i největší prošli přeměnami a navíc se objevil další zástupce středu, byť zatím jen v konceptu
1290 Super Duke R
Největší vévoda s motorem 1290 přichází ve své druhé generaci. Na první pohled je tu jasně vidět příklon k designu nedávno představeného cestovního endura 1290 Super Adventure, přední světlo je téměř totožné. To ale samozřejmě není jediná inovace. Svým si prošel motor, který má nyní díky novým hlavám a upravenému sání šílených 177 koní. Přepracování se dotknulo také elektroniky, přibylo ABS zvládající práci v zatáčkách a ještě lepší kontrola trakce. Sportovní jezdci ocení novou 48mm USD vidlici s ostřejším nastavením, turisté naopak tempomat. Novinkou je u KTM také bezklíčkové zapalování. Velké TFT displeje už jsme viděli u cestovních endur a KTM jeden menší použila také tady. A to jsme nevěřili, že by mohl být supervévoda ještě lepší…
Duke 390 a 125
A když už máme dvoudílné světlo u 1290, tak proč ne také u malých Duků? Ti se teď svému velkému bratrovi podobají mnohem víc, než dřív. Tomu krom světla napomáhá také nový rám a TFT displej na místě palubky. Větší 390ka navíc nafasovala elektronicky řízený plyn. S výkony 44/15 koní se malý Duke nemá za co stydět a potěší také podvozek WP s 43mm USD vidlicí a čtyřpístkové radiály ByBre. Malá motorka nemusí být zákonitě ochuzená o lepší techniku.
Duke 790 koncept
O novém motoru se u KTM už hovoří dlouho a konečně jsou tu nějaké hmatatelné výsledky. Dvouválcový řaďák v Dukovi je sice zatím pouze konceptem, ale i tak je jasné, že příští rok se dočkáme sériové verze, na kterou bezpochyby navážou další modely s osmistovkovým motorem. Žádné technické informace o motorce ani motoru sice KTM ven nepustila, ale je tady vidět podvozek WP, radiální Bremba a TFT palubka, to vše by mohlo projít do série. A motor? Dovedeme si představit nějakých 90 koní a 90 Nm, možná i víc.
Foto: KTM