Hlavní novinku roku v podobě YZF-R6 sice Yamaha představila už před pár týdny, v Miláně ale ukázala velmi zajímavý koncept, limitku a nového maxiskútra

Koncept T7

Že se chystá nástupce XT660Z Ténéré se už špitá delší dobu, stejně jako o tom, že by měl být poháněn řadovým dvouválcem z MT-07. Tyto spekulace Yamaha potvrdila, i když zatím jen konceptem. A vůbec se netají tím, že chce navázat na dlouhou historii řady Ténéré a její úspěchy v dřívějších závodech Rally Dakar. A přesně to je na T7 jasně vidět, žádné polovičaté cestovní rádoby enduro. Kola 21“/18“, pořádné zdvihy tlumičů KYB, sportovní výfuk Akrapovič a úzké sedlo. Designově T7 značně připomíná dnešní dakarské speciály, což by určitě část zákazníků ocenila i u produkční verze. Ta by se podle našich informací měla objevit příští podzim. Doufáme, že Yamaha neudělá moc ústupků zpět a malá Ténéré bude schopným offroad bikem.

 


XSR900 Abarth

Řada Sport Heritage už letos dostala jeden přírůstek v podobě SCR950, ale Yamaha si dobře uvědomuje, že důležitá je i sem tam nějaká ta exkluzivita a tak se pustila do limitované edice XSR (695 kusů). K té přizvala trochu neobvykle ladičskou firmu ze světa automobilů, italský Abarth. Pánové z Bologni ale neupravovali motor, jak je u nich zvykem, postarali se o zajímavý design. Přední karbonová kapota připomíná XR1300 Racer a doplňuje ji hodně povedená zadní zužující se část. Velkou libovkou jsou výfuky od Akrapoviče. Trochu jiná bude také ergonomie, řídítka jsou nižší, než u standardního XSR.


TMAX

Velké skútry se Yamaze dobře prodávají a TMAX patří k evergreenům. Letos se Maxík dočká výrazné obměny, která zdaleka není jen designová. Nový je hliníkový rám a také delší kyvná vidlice slibující lepší stabilitu. Podsedlový prostor se zvětšil (dvě integrální helmy), standardní světla vystřídaly LEDky, analogové budíky doplnil TFT displej, v sérii ABS i kontrola trakce. TMAX bude nově ve třech verzích. Kromě standardní verze je tu sportovní SX a cestovní DX, které mají navíc volitelné palivové mapymožnost připojení telefonu s aplikací TMAX Connect. Cestovní DX pak ještě tempomat, elektronicky nastavitelný čelní štít, vyhřívané rukojeti a sedlo a nastavitelné zadní odpružení. Všechny tři modely jsou pak připraveny pro připojení systému D´Air od Dainese.

Foto: Yamaha Motor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno