BMW F800GS – ostré enduro v úpravě Touratech Racing. Především je nutné říct, že tahle úprava Touratech Racing týmu není sériově dostupný kousek

Tahle motorka není sériově dostupný produkt, nýbrž testovací kusový výrobek, který byl navržen pro jeden konkrétní závod (vytrvalostní enduro závody ve Velké Británii – Dawn to Dusk), kde s ním testovací jezdec Touratechu jezdil v kategorii ostrých enduro 12h bez střídání jezdců

Stroj měl za úkol otestovat v maximální možné míře nový typ podvozku – tlumiče holandské firmy TracTive, které budou pro většinu strojů BMW dostupné v sezóně 2012 pod značkou Touratech.

Extrémní provedení těchto tlumičů pro MX využití s patentovaným systémem PDS (nikdy nedojde k tvrdému dorazu i při maximální zátěži) s plným nastavením (vč. regulace rychlých a pomalých šoků) bylo testováno poprvé právě na upraveném F800GS, které bylo v dílně Touratech během několika málo dnů přestavěno do ostré enduro podoby.

Podívej na CZ video – Tractive Turatech:

Plastové díly byly využité z různých jiných dílů, které byly zrovna k dispozici – o design ale vůbec nejde, šlo čistě o podvozek. Stroj, který byl právě k dispozici pro exkluzivní jízdní test i v ČR, byl konkrétně osazený cartridgemi předních vidlí Öhlins a zadním tlumičem Tractive MX s PDS bez hydraulického nastavení předpětí (z důvodu hmotnosti).

Během zimy bude stroj vybaven testovacími tlumiči s částečně aktivním (elektrickým) nastavením a to včetně TracTive cartridge předních vidlí. Tento systém byl představen na veletrhu EICMA přímo na stánku Touratech a F800GS Enduro bude perfektní testovací platformou.

Veškeré další úpravy se týkaly především snížení hmotnosti – jako u jiných endur nejde vůbec o komfort ale čistě o jízdní vlastnosti. Všichni jezdci, kteří měli možnost na stroji jezdit, se shodli v tom, že to je velmi zábavné a možnosti motoru i podvozku jsou mnohem dál, než bývají obvykle možnosti jezdce.

Každopádně bez radikálních úprav rámu a možná i motoru, není možné snížit hmotnost stroje na váhu srovnatelnou s ostrými jednoválci ale už fakt, že testovací jezdec Touratech Racing týmu byl schopný s tímto strojem jezdit 12h na poměrně náročné trati ve Walesu v konkurenci lehkých endur, potvrzuje funkčnost tohoto řešení.

Každopádně podvozek je zatím to nejlepší, co jsme měli možnost vyzkoušet a musíme potvrdit slova pilota Touratech Racing týmu Larse Würdemanna – nebylo možné dostat zadní tlumič do situace, kdy by po skoku šel „na doraz“ – za celou svou sportovní kariéru na tak kvalitním podvozku nejezdil.

Foto: autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno