Exklusivní první jízda - 2015 Kawasaki H2 + doplněno VIDEO

22. listopadu 2016 v 12:35

Autor: Karel Táborský
Fotografie: Jan Stárek (okruhari.cz)

Velikost textu: smaller normal bigger

O žádný motorce se letos nemluvilo tolik, jako právě o H2. U nás jsou pouze dva exempláře a my ho máme tady. Na tříkilometrový ranveji, kde ho můžeme beztrestně úplně naplno otevřít. Tohle prostě musí být skvělý. Zážitek života! ...

O přeplňování jsme neslyšeli už přes dvacet let a teď najednou tohle – Kawasaki s kompresorem, která pumpuje do motoru vzduch silou 140 tisíc otáček za minutu. Šílený!

Kawasaki říká, že do ni dala všechno, co umí a rozhodně se s nima nehodlám hádat. Je totiž naprosto šílená. Makali na ní přes tři roky a ani jeden díl není použitý na jakýkoliv jejich předchozí motorce. S náporovým sáním motor dává přes 210 koní a takový točivý moment, který zašlape do země všechno, co kdy jezdilo po silnici. 133 Nm, pokud vás vzrušují čísla.

Jestli je pěkná? Těžko říct. Spíš bych ji označil za šokující, než vyloženě krásnou. Kvalita a úroveň detailů je ale fenomenální, což by na motorce za skoro 700 tisíc měla být. Řvou z toho peníze, a to je správě. Boží je zpracování rámu a jeho perleťově zelený lak. Všechno, co vidíte nebo na co si můžete sáhnout, je stoprocentní. I naprosté drobnosti jsou provedeny s maniakální péčí. Jako bonus jí pak nechybí nic z moderní elektroniky. Má kontrolu trakce, launch control nebo rychlořazení. A taky ABS, který nejde vypnout, což je z mého pohledu trochu škoda.

Trochu punkový VIDEO :-)



Kompresor si fabrika vyvinula sama, protože všichni dodavatelé je poslali do háje s tím, že tohle zkrátka nejde vyrobit. Má svoje vlastní chlazení, vysokopevnostní keramická ložiska a naplno dokáže točit až 140 tisíc otáček za minutu. Ta technologie sama o sobě je úžasná, ale ještě úžasnější je, jak tenhle bajk jezdí.

 

Nejdřív ji uslyšíš, až pak uvidíš

… hoši vole, to není možný. Nic, co jsem kdy řídil, není takový. Na každý kvalt nepřestává táhnout, jako kdyby neměla nikdy dost. Vršek otáček není zázračnej a nejmodernější litrový superbiky by ji asi dokázaly o fous cuknout, ale kompresor má pomáhat ve spodku a středu, což taky dělá. Jak se umí zakousnout do asfaltu, to je opravdu neuvěřitelný. Je jedno, co máš, nebo co si kdy řídil - H2 je rychlejší, silnější a víc vzrušující.

Rozhodně to ale není žádnej superbike. Na to je moc těžká a veliká. Nemá cenu ji honit po okruhu. Cítíte tu hmotnost, před tou se nejde schovat. V plným náklonu se stupačky dotýkají země a ani prvotní zatočení není přehnaně rychlý. Ale je fantasticky stabilní, odhodlaná a vytrvalá v tom, co má dělat. Pokud chcete porovnání, tak bych řekl, že je to spíš cestovnější verze ZX-10R Ninja než sportovnější a steoridy nadopovaná ZZR1400.

Je tu ale maličko problém. Odezva na plyn je v celém otáčkovém pásmu tak prudká, že motorka i při velmi opatrném přidání citelně cukne. Musel jsem se hodně snažit, aby z ní dostal reakci, kterou bych čekal a přiznám se bez mučení - je to makačka. Situace je nejhorší v oblasti kolem šesti tisíc otáček, kdy motor pošle na zadní kilo nekompromisně víc, než o kolik žádáte. Ano, kontrola trakce je vyspělá a briskně reagující, ale stejně jsem na výjezdu ze zatáček jezdil se staženým zadkem. Je tam toho totiž strašně moc a ne úplně dokonale se ten nápor koní kontroluje. Tady je prostor pro zlepšení.

A pak je tady zvuk, což je čistě mechanická pornografie toho nejtvrdšího ražení. Ta motorka je doopravdy nasraná a každé ubrání plynu provází odfouknutí přeplňovaní jako u těch nejvíc hustokrutých tuningových kár. Ne, vážně se nejde ubrátit rozjetí koutků i při popojíždění ve městě. Smích vás ale patrně přejde u pumpy, protože pod deset to jde jen velmi těžko a to ji budete vyloženě trápit. Při rozumné jízdě si vezme kolem dvanácti, při palbě ještě mnohem víc. Řeknu to jinak - plná sedmnáctilitrová nádrž byla při našem testu prázdná za 102 km...

Kawasaki H2 je ale absurdně rychlá a to se tady vlastně bavíme o tý pomalejší verzi. Ještě je tady totiž speciál H2R, což je okruhovka bez homologace a má výkon, ehmmm, 326 koní!!! Fakticky nevím, jaký to musí být, když týhle bestii dáte úplně plnej plyn a pravděpodobně se to nikdy nedozvím, protože v Čechách žádná není. Budeme ale hledat dál a třeba se nám podaří ji taky protáhnout. I když se digitální tachometr opřel do obligántní hodnotu 299, pořád zbývají asi dva tisíce otáček, kdy motor nepřestává táhnout. Kawasaki H2 je ultimátní silniční motorka, nic rychlejšího nikdy nebude.

A teď promiňte, jdu ji naposledy nasekat na holou...

... celý test si přečtete v Motohouse 8-9/2015.

Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 20 komentářů

Simon 25. července 2015, 8:02 | 0 0

Redneck magazine
Hey guys, vy jste slušní křupani :-)

Tomas 27. června 2015, 12:24 | 0 0

good job
Hodně hodně dobrý video!!!

Zajoch 26. června 2015, 18:20 | 0 0

Super video
Takový videa točit častěji! :)

R 24. června 2015, 15:17 | 0 0

tahle Kawa
Jsem rád, že stále jsou na světe firmy, ktere nemají ve vedení jen bandu účetních, ale pár říkejme jim třeba blaznu. Díky, Kawo.

zmulin 24. června 2015, 12:37 | 2 0

krasavice
Tyjo na okruh asi fakt uplně nebude,ale je to fakt krásně udělanej kousek.
V provozu stejně né každej má koule na to vláčet rameno po zemi,takže svojí cílovku si určitě najde.
Mimochodem ta Panigale 1299 jak už název naznačuje má na stejnej výkon o 300ccm víc a kompresor jde mnohem snáž tunit na vyšší výkony eště...
Z takovýhohle videa a krátkýho popisu mam mnohem jasnějc co bych od tý mašiny měl čekat,než od opsaných PR blábolů z konkurenčního webu.
Díky moc ;-)

Marek 15. června 2015, 19:57 | 1 0

Onboard H2R IOMTT
Vyzivnej onboard je treba z Manu, kde tuhle bestii protahl James Hillier.

https://www.youtube.com/watch?v=oSqSmEfeV1k

Zustava rozum stat.

Karel Táborský 15. června 2015, 15:37 | 2 0

@ Hradní pán
To´s viděl asi správně, byli jsme tam navečer. Video akorát kluci z Okruhářů zpracovávají, takže až bude, nahodíme ho sem. Onboard by mohl bejt výživnej :-)

Hradní pán 15. června 2015, 15:20 | 0 0

Viděl jsem jí
Potkal jsem vás na sjezdu u Luštěnic a málem si ukroutil hlavu. Vypadá fakt drsně.

Nebude video z letiště?

Marián 15. června 2015, 12:54 | 7 0

...zapůsobí!
Dvě v ČR? Tak tedy tu první jsem potkal 19.4. v Liběchově na benzínce při vyjížďce na Dubou. Pohodový majitel. Říkal, že to ještě jen zajíždí, takže ještě neví co vše umí, ale i tak prý RESPECT!
A musím říct, na člověka, který ví co se k němu blíží, opravdu zapůsobí už jen samotná její přítomnost: Takové to zamražení v zádech, zvířecí instinkt... ...valil jsem bulvy jako děcko na vánoční stromeček. :-)

Top Max 15. června 2015, 12:45 | 2 0

Sen
Můj sen. O takové přemýšlím už dlouho. Onehdá sem vlastnil GPZ s turbem a to bylo svezení :o)

Libor 15. června 2015, 11:28 | 8 2

Produkt doby
Když už je ta možnost se vyjádřit, tak toho využiju. Je jasné, že testu tohohle produktu současnosti se nebylo možno vyhnout - to je jasné. V očích potencionálních zájemců je jistě wauh, revoluční, ale i rozporuplný. Většině ze zájemců ale nabídne jen naplnění skromné prosby: v tom lepším případě - svézt se, v tom horším - aspoň prásknou heftem. Bike patří do mně nepochopitelné kategorie. Chápu, že velké motocyklové firmy (a mezi ne jistě Kawa patří) mají možnosti jak vývojářské, ale především ekonomické, si občas z plezíru tzv. "vyhodit z kopýtka" a ukázat, že na to "mají". Tenhle bike je toho důkazem - mraky koní, futura v pohybu, koukejte na to, cy my, když se kousnem, umíme. Bohužel je asi předem odsouzen do propadliště dějin, v lepším případě do sbírky nějakého zbohatlíka. Doufám,, že není daleko doba, kdy bude sháňka po jednostopém výrobku, který bude mít rám, motor, jedno kolo vepředu, druhé vzadu a bude z něj čišet jednoduchost a tím naplní tu starou pravdu, že k naplnění emocí ( protože o těch jízda na motocyklu je), stačí mít vítr ve vlasech, aniž bych potřeboval 230 PS, Turbo, ABS, mraky elektroniky, kevlar kam oko pohlédne a Xstupňovou palivovou mapu.

Angel eyes 15. června 2015, 10:30 | 2 0

masírka
No tak je to hlavně masírka, dost předražená. Těžká, hnusná a zavalitá. Technicky hezká a vzácná, to jo. Ale nechtěl bych jí

Karel Táborský 15. června 2015, 10:19 | 2 0

@ buf
Jsou to naprosto rozdílný pocity. Na H2 máš mnohem větší pocit přímýho spojení s motorem, je to takový "opravdovější" a kolem šesti tisíc víc zběsilý. 1299 taky proletí středem otáček šíleně rychle, Kawa má ale větší razanci. Nedá se to dost dobře porovnávat. H2 se ale mnohem hůř kontroluje.

buf 15. června 2015, 9:50 | 0 0

kawa
můžete porovnat ten zátah a jeho kontrolu s panigale 1299? (papírově je na tom ještě lépe)

Oťas 15. června 2015, 9:17 | 1 1

proč?
Ptáte se proč?...protože jsou dvě v republice !!

Vláďa Nos 15. června 2015, 9:16 | 0 0

H2
Při pohledu na Panigale S za víc než 700 to zase vypadá jako vcelku rozumná investice. Musel to být zážitek, tohle vám kluci moc závidím. Díky za článek, při pondělku opravdová vzpruha do práce.

Skresa 15. června 2015, 9:01 | 0 0

využití?
Takže to je vlastně motorka pro maséry, nebo sběratele kterej na ni bude v obýváku koukat jo? Nevidím pro ni vlastně žádné využití natož u verze H2R, ale tamá aspoň pohotovostní hmotnost kolem 216kg.. Je to taková ZX10R mixovaná s ZZR- 1400 no... Je to jen prostě taková ta motorka, která je určená pro ty kteří na to mají a chtějí aby na ně každej čučel. Jinak to vypadá že na okruhu nebo někde na nějakém pěkném zatáčkovém úseku to spráská kde kdo.. Samozřejmě na rovině to poletí strašně, ale mě baví spíš zatáčet což by mělo každého.. Ale jinak pěknej test a když už s ní měl sevřené půlky Kája tak už bude co říct a bude to fakt raketa..

Danke 15. června 2015, 9:00 | 4 0

Suprová
"Ani jeden díl není použitý na jakýkoliv jejich předchozí motorce." - to úplně tak není pravda, ručička otáčkoměru je stejná jako mám na Kawě ZX-9R z roku 00 :D ale je parádní..

Sj 15. června 2015, 8:51 | 1 0

H2
Je boží

Spajdr 15. června 2015, 7:59 | 2 1

WTF?
No nevedel jsem tehdy pri predstaveni a nevim ani ted. 210 k a 133 Nm s turbem? Za 700 tis? To umi skoro kazdy litrovy bike za 2/3 cenu. A spotreba pres 10 standard... A to jeste ani nebyla rec o pohotovostni hmotnosti skoro 240 kg, tzn na urovni cestovnich endur. Zbytecna motorka, kdyby udelali turbo na 600, s jeji hmotnosti (skoro) ale vykonem litru, tak by to asi byla cesta, ale tohle podle me ne.


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist