Harley-Davidson do roku 2017 s novým motorem

25. srpna 2016 v 12:02

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: Harley-Davidson

Velikost textu: smaller normal bigger

Každoroční setkání dealerů H-D tradičně odhalilo novinky pro příští rok a tentokrát to není nic malého. Z Milwaukee přichází nová generace velkého Big Twinu ...

Pro značku Harley-Davidson velká událost. V USA byla včera představena teprve devátá generace velkého motoru. Nový motor Milwaukee-Eight nahradí u některých modelů starší Twin Cam a to po patnácti letech. Dvouválec zůstává věrný úhlu válců 45°, jinak je ale kompletně postaven nově od základu.

 

Tou nejzásadnější změnou je přechod ze dvouventilů na válec na ventily čtyři. I tak si ale Milwaukee-Eight vystačí s jedinou vačkovou hřídelí umístěnou v bloku motoru. Nechybí vyvažovací hřídel, která dokáže vyrovnat až 75 procent primárních vibrací při volnoběžných otáčkách. Narostl kompresní poměr i objem (verze 107 s 1745 cm3 a verze 114 s 1870 cm3), výrobce slibuje o 11% vyšší točivý moment, vyšší výkon a také nižší spotřebu paliva. Nově vyřešen je také odvod tepla, díky čemuž se zvýší komfort jezdců. Příjemné je, že i přes všechny tyto změny je nový motor užší a hlavně lehčí, než jeho předchůdce.

 

Jak jsme již zmínili, novinka přijde na trh ve dvou objemech Milwaukee-Eight 107 (1745 cm3) a Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 (hlavy chlazené kapalinou) u standardních modelů a Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (1870 cm3) u modelů CVO. Nový motor bude ten starší nahrazovat postupně, jako první se ho dočkají cestovní modely řady Touring, kterých se týká také další novinka.

 

A co že to bude? Nové přední i zadní tlumiče, které zvýší ovladatelnost i komfort posádky. Zadní tlumiče využívající emulzní technologii mají o 15 až 30 procent větší rozsah nastavení předpětí, než předchozí standardní tlumiče modelů Touring. Nastavení předpětí přitom lze regulovat pomocí jediného otočného regulátoru. Na předku pak nově najdeme vidlice Showa s technologií SDBV, tedy kazetové vidlice.

 

Další novinky, které na konvenci Harley-Davidson představil jsou z řady speciálů CVO. CVO Limited 2017 je vylepšený díky využití nového výkonnějšího motoru Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 a nabízí lepší jízdní vlastnosti vyplývající z nového odpružení. Pro rok 2017 také přibyla nová kola Contrast Chrome Slicer a nový tvar sedla zvyšující pohodlí jezdce.

 

CVO Street Glide 2017 kombinuje nový výkonnější motor Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 a lepší jízdní vlastnosti vyplývající z nového odpružení. Může se pochlubit i výkonem 600W čtyř reproduktorů audiosystému Boom! s nedostižným zvukem. Další novinkou pro nadcházející sezónu jsou dálkově ovládané zámky sedlových brašen a zámek řízení ovládané jediným dálkovým ovladačem a upravený potah sedla.

 

CVO Pro Street Breakout 2017 si sice ponechává předchozí motor Twin Cam, ale v jeho nejsilnější fabrické verzi Screamin’ Eagle 110B. Ten doplňuje svalnatou stavbou v duchu dragsterových závodů, temným stylem a exkluzivním lakem.

 

Jak je u H-D obvyklé, novinky nepřichází až na jaře, ale ještě během podzimu a podle vyjádřehí H-D CEE bychom měli většinu novinek vidět na Prague Harley Days už první víkend v září a také na akci Open House, která proběhne u dealerů H-D 16. a 17 září.


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: Žádný komentář

Žádné příspěvky. Buďte první!

Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist