Co se stane, když vhodíte na japonskou custom scénu výzvu přestavět americkou motorku a navíc model pro mladé? Jednoznačně z toho nemůže vyjít vůbec nic normálního, jak mimochodem ukázal výsledek projektu Street Build Off

Spekulovat o tom, že je japonská motocyklová scéna rapidně odlišná od té evropské, je asi zbytečné. Vidět to je nejen na odlišných modelech, které se zde prodávají, ale také na tamní custom scéně. Ta má ve zvyku mnohem víc zacházet do extrémů, jak už třeba ukázal projekt BMW RnineT Custom (zde). Nyní se do něčeho podobného pustil také japonský dovozce Harley-Davidson (web). 

 

Na rozdíl od evropského Battle of the Kings (zde) to ale v Japonsku bylo bez jakýchkoliv omezení. Zúčastnit se tedy mohl kdokoliv a úpravy na modelu Street 750 nebyly nijak finančně ani technicky omezeny. A pánové to vzali opravdu zhurta.


Vítězem letošního ročníku se stala dílna Custom Works Zon, tedy pánové Yoshikazu Ueda a Yuichi Yoshizawa se svým strojem Zonnevlek. Dlouhá nízká stavba inspirovaná rychlostními speciály zaujme především letmo uloženým zadním 15″ kolem Rocket Racing, které doplňuje přední 19″. Kompletně přepracovaný podvozek, ručně dělaná karoserie, řazení na ruce, spojka na pedálu, až takhle si někdo může ulítnout.

 


O nic méně šílené ale nejsou ani ostatní z pětice nejlepších motorek. Hodně daleko se pustil starý známý Kaichiroh Kurosu z Cherry´s Company. Ten si kolem motoru Streetu postavil komplet vlastní rám i s kyvnou vidlicí a také přední vidlici. Vlastní kapotáže v japonském street stylu dávají XG750 šílené tvary a pokud by to někomu přišlo málo, přidal Kurosu také turbo. A jak je vidět z fotek na okruhu, nejen, že to vypadá zajímavě, také mu to funguje.

 


 

Úplně z jiného soudku, než ostatní, je XG750 Flat Tracker firmy Asterisk, neboli Hideki Hoshikawy. Ten už má za sebou řadu postavených H-D, většinou v klasickém stylu, a také pár flat tracků s japonskými motory. Takže stačilo to jen spojit dohromady. Hoshikawa to vzal pěkně z gruntu – vlastní chrom-molybdenový rám, přední vidlice Ceriani, zadní tlumič Öhlins TTX GP, 19″ kola RSD Del Mars. Z tak H-D vlastně zbyla jen kyvka a motor s převodovkou. Vyleštěný vypadá skvěle, co říkáte?

 


Čtvrtým členem best off týmu je Masayuki Sugihara pracující pod hlavičkou Luck Motorcycles. A i ten se vydal naprosto jiným směrem, než všichni ostatní a nebo originální motorka. Motor Street 750 totiž namontoval do hardtail rámu, přidal vidlici typu springer, doplnil o 19″ přední a 16″ zadní kolo, úzká drag řídítka a nádrž s klasickým motivem plamenů. A aby ten kontrast byl ještě větší, při focení se k motorce zas tak moc jako ke klasickému chopperu nechoval.

 


Posledním z pětice je Tatsuya Fujii z Duas Caras Cycles. Ten pro svůj motocykl The Other One použil část rámu z Buellu S1 spolu s vlastní trubkovou kyvkou. Kola opět RSD, tentokrát 18palcová, podvozek s tlumiči Öhlins navíc doplněn o brzdy Performance Machine. Zajímavostí jsou krátké výfuky, které ale díky vložkám Vance & Hines Fuelpak FP3 dokážou Street 750 perfektně utlumit. Kapotáž kompletně ručně dělaná, stejně jako řada dalších detailů.

 


Japonsko je vážně jiný svět, stejně jako H-D. Tímto projektem americký výrobce nejen zapůsobil na mladé jezdce v zemi vycházejícího slunce, ale také ukázal světu potenciál modelu Street 750. Posuzovat, jak moc je to dobrý tah nehodláme, pro nás radost ze zajímavých motorek. Která vás zaujala nejvíc?

 

Foto: H-D Japan – Hiromitsu Yasui

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno