Amerika má novou hvězdu customů, o tom není pochyb. Max Hazan dokončil další stroj a svět opět žasne nad tím, jak jednoduchá může krása být

Pokud jste se už dostali k nejnovějšímu vydání časopisu Motohouse (zde), nalistujte si stranu 86, kde najdete jednu z Maxových prvotin se základem v Royal Enfield. Chlapík z Brooklynu, který začal s designem u nábytku a lodí se tentokrát pustil do nejvyššího mače, jako základ vzal motor Harley-Davidson, konkrétně motor Ironhead z roku 1981. „Ironhead už na mém seznamu chvíli byl a když jsem narazil na pár automobilových pneumatik z roku 1920, přišel nápad na tuhle motorku,“ osvětluje výběr Max.

 

 

Motor standardně kompletní rozborka, sborka, uvnitř žádné zásadní úpravy, pouze upravil sací a výfukové kanálky, aby spolupracovali s karburátory Amal a vlastními výfuky. Tedy pokud za zásadní úpravu nepovažujeme prohození sání a výfuku u zadního válce, provedené kvůli designu. To sice nepřineslo žádný zásadní nárůst výkonu, ale Max říká, že na takovou motorku těch sériových 50-60 koní stačí. Motor je sice nejtěžší, se kterým kdy dělal, ale i tak váží celá motorka lehce přes 300 liber (136 kg). Je to možné?.

 

Tak, jak je u Maxe Hazana (web) obvyklé, všechny díly, kromě motoru, kol (30“ vpředu a 31“ vzadu) a brzd jsou ručně vyráběny. Základem se stal rám z ocelových trubek, který v sobě ukrývá zásobu oleje a elektriku, motorka má startér a baterii ukrytou v nádrži. Přední vidlice vlastní konstrukce používá dvojici tlumičů schovanou pod nádrží. Zajímavý konstrukční detail.

Max si staví všechny motorky na sebe a snaží se, aby se v nich skloubila krása s funkčností, nicméně u tohoto stroje sám přiznává, že vzhledem k sedlu a 5,5 litrové nádrži tohle není motorka na dlouhé výlety, spíš krátké pojížďky. Každopádně to mírou řemeslného zpracování dohání, tohle je rozhodně jeden z nejkrásnějších customů letošního roku. 

Foto: Hazan Motorworks

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno