S exotickými motorkami se nám poslední dobou zase začíná trhat pytel a se svou troškou teď přichází i zatím neznámá holandská firma VanderHeide. Jejich Superbike rozhodně má čím zaujmout

VanderHeide, to jsou bratři Rolf a Sjors Van der Heide. Zatímco Sjors je obchodníkem, Rolf má za sebou inženýrské zkušenosti u takových firem, jako je Spyker (malosériový výrobce exkluzivních sportovních automobilů). Léta se zabývá prací s karbonem a právě tyto zkušenosti se nyní rozhodl uplatnit v konstrukci vlastní motorky.

 

Základem VanderHeide je motor Aprilia RSV4 a to včetně elektroniky. Je na zákazníkovi, zda zvolí civilní verzi s výkonem 201 koní, nebo závodní s výkonem 230 koní. Motor je ovšem jediné, co z Aprilie zůstalo. Rolf totiž vytvořil jedinečnou konstrukci. Po letech nespokojenosti s klasickými předními vidlicemi se rozhodl jít vlastní cestou. Přední zavěšení Hossack je vyrobeno z karbonu a tlumič najdete až na zadní straně palivové nádrže. Pod ním pak je druhý stejný tlumič Öhlins TTX36, který se stará o zadní karbonovou kyvku. Podle Rolfa tento systém výrazně redukuje tlaky na šasi motorky a eliminuje opačné síly.  

 

Z exotického karbonu je pak vyrobena i většina motorky. Kola z tohoto materiálu dodala firma BST, zbytek, který tvoří rám a kapotáž v jednom kuse si VanderHeide vyrábí sami. To přineslo nemalé komplikace a nakonec si museli pořídit kompletní výroby do svojí dílny, protože v celém Holandsku nebyl nikdo schopen tak velký komponent vyrobit. Použití karbonu se rozhodně vyplatilo, suchá hmotnost silniční verze je úchvatných 175 kg, závodní je dokonce ještě o 10 kg lehčí.

 

VanderHeide mají v plánu vyrobit v první sérii 25 kusů tohoto motocyklu, jehož prototyp se objevil už letos na festivalu Goodwood. Každá motorka bude upravena dle přání a rozměrů zákazníka, což vzhledem k cenovce není nic divného. Cena totiž začíná na 150 tisících eur, tedy cca 4 milionech Kč

Foto: vanderheidemotorcycles.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno