Je libo Africu Twin v ostřejším podání, dvěpade v rally úpravě nebo doplnění řady CB1100 o cafe racer? Tak všechno tohle ukázala Honda na domácím veletrhu v Osace

Osaka Motorcycle Show sice nepatří mezi nejvýznamnější světové motoveletrhy, ale i tak se tady Honda minulý víkend docela slušně předvedla. Na jejím stánku stály kromě všech novinek také čtyři koncepty naznačující, co se na Japonsko i Evropu chystá. 

Concept CB

Honda se na retro scéně pohybuje s modelem CB1100 už od roku 2011 a očividně jej nehodlá stáhnout ze hry. Naopak, v Osace se představila hned dvojice konceptů na toto téma. První navazuje na loňské koncepty CB, ovšem přichází s novým tvarem nádrže, inovovaným sedlem, výfuky a také LEDkovým předním světlem. První pohled jasně naznačuje, že motorka by mohla hned vyrazit na silnici a tak je možné, že koncept CB je velmi blízko sériové výrobě.

 

Concept CB Type II

Druhý koncept na téma CB jasně naznačuje, že Honda by se ráda svezla na současné vlně oblíbenosti cafe racerů. CB jde do sportovnějšího hávu, což naznačuje především pohled na podvozkové komponenty – vpředu nová vidlice Showa, vzadu tlumiče Öhlins, radiální čtyřpístky Brembo a krásná litá kola. K tomu si přičtěte stejné novinky, jako u předchozí motorky, řadu karbonových dílů, jednosedadlové provedení a také luxusní výfukovou soustavu Over Racing. Výsledek vůbec nevypadá zle a pokud se s takovou motorkou Honda postaví novým Triumphům nebo BMW R NineT, rozhodně má šanci na úspěch.

 

Africa Twin Adventure Sports

Po dvojici retro biků přecházíme do další populární kategorie. V cestovních endurech udělala letos nová CRF1000L Africa Twin pořádnou vlnu. Kromě výrobců příslušenství se na ni zaměřila i domácí továrna. Ta u konceptu Adventure Sports poslala Africu ještě víc do terénu a do vzhledu starších dakarských speciálů. Tomu hodně napomohla výfuková soustava se zvednutou koncovkou Termignoni, ale také masivní hliníkový kryt motoru. Přepracovaná je zadní část s masivnějšími podsedlovými plasty a hlavně endurovým sedlem. Pošle nám Honda do výroby druhou verzi CRF1000 nebo to bude série příslušenství?

 

CRF250 Rally

Stejně jako Adventure Sports i CRF250 Rally jasně cílí na offroadové radovánky a konkrétně rally ježdění. Nechápejte to ovšem jako ostrou dakarskou motorku, ta u Hondy vypadá jinak. Tady jde o to nabídnout rally radovánky běžnému zákazníkovi (pokud se dostane do série, což Honda slibuje). Technické informace bohužel neznáme, jasné ale je, že Rally stojí na základu CRF250L, má přepracovaný podvozek Showa, homologovanou koncovku Termignovi a také jinou přední část se štítkem a palubkou do které zapadá také smartphone. Představení finální verze se nejspíš dočkáme na podzim, tak uvidíme, zda továrna pošle Rally víc do závodů nebo ke standardnímu uživateli. 

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno