V roce 2014 rodinu skútrů SH rozšíří verze SH Mode 125. Tento ve všech ohledech důmyslný skútr nabízí jedinečnou kombinaci prémiového charakteru a moderního chic stylu, snadné a bezpečné ovládání a v neposlední řadě nízké provozní náklady.

SH Mode 125 byl od počátku konstruován s ohledem na několik výchozích předpokladů. Prvním z nich byla komfortní a vzpřímená pozice jezdce plus kompaktní tvary a nízko umístěné sedlo. Dalším důležitým ohledem bylo snadné používání – manipulace se skútrem, nasedání a sesedání, či snadná obsluha.

A vzhledem k tomu, že je tento model zaměřen především na mladé jezdce, kteří dbají na módní trendy, musel skvěle vypadat nejen při parkování, ale i za jízdy; z tohoto důvodu bylo na počátku procesu vývoje vytvořeno velké množství nákresů, a to jak s jezdcem, tak bez jezdce.

 

Má styl!

Jeden cíl byl od začátku vývoje modelu SH Mode 125 jasný: vyvinout stroj s takovým uspořádáním a jízdní pozicí, aby jízda s ním byla pro široké spektrum lidí snadná a zábavná. Řidítka se nacházejí ve výšce 990 mm a spolu s nízko umístěným sedlem (765 mm) přispívají k přirozeně vzpřímené a uvolněné pozici i k vynikajícímu výhledu.

Kompaktní zaoblené tvary skútru SH Mode 125 vytváří elegantní a čistou siluetu, jejíž zakřivené povrchy vyvolávají důvěrně známý pocit solidnosti. Dvoubarevný lak vytváří odlehčený a texturovaný celek, zatímco nastavitelný vnitřní blatník zadního kola zdůrazňuje hloubku a funkčnost. Schránka pod sedadlem, do níž lze uložit integrální přilbu, se snadno otevírá a zavírá pomocí centrálního zámku umístěného poblíž přístrojového panelu. V krytu před nohami jezdce je umístěn velký sklopný hák, jenž dále rozšiřuje přepravní možnosti stroje.

Zvláštní pozornost byla věnována tvaru vnitřního prostoru pro nohy, zejména pak poloze kolene jezdce při nastupování; dále byla rozšířena přední část prostoru pro nohy, v důsledku čehož vznikla prakticky rovná plocha poskytující jezdci maximální volnost.

Přístrojový panel je uspořádán tak, aby nejdůležitější informace byly neustále na očích. Velký kruhový ukazatel rychlosti je obklopen ukazatelem vypnutí motoru při zastavení (funkce Idling Stop) a kontrolkou ukazatelů směru. Nachází se zde také ukazatel  stavu paliva, počítadlo ujetých kilometrů, denní počítadlo a hodiny. Mezi zobrazenými údaji lze přepínat pomocí tlačítek.

 

Technika

Rám skútru SH Mode 125 je vyroben z vysokopevnostních ocelových trubek. Jeho hlavní rám je se zadním pomocným rámem elegantně spojen centrálním nosníkem. Teleskopická vidlice má zdvih 89 mm, zavěšení zadního kola s pětistupňovým nastavením tuhosti pružiny má zdvih 75 mm. Sklon vidlice je 27° a závlek 68 mm; rozvor kol je 1 305 mm. Celkové rozměry stroje jsou kompaktní: (DxŠxV) 1 930 mm x 665 mm x 1 105 mm, světlá výška činí 145 mm. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti 116 kg, se jedná o mimořádně agilní a uživatelsky přívětivý městský skútr.

Díky úhlu natočení řidítek 46° má stroj průměr otáčení pouze 1,9 m, což je hodnota běžná spíše pro skútry se 14palcovými než se 16palcovými koly. To výrazně usnadňuje manévrování s Hondou SH Mode 125 na stísněných místech. Mechanismus v předním brzdovém třmenu snižuje tlak destiček na brzdový kotouč, což má za následek snazší manipulaci při tlačení skútru a minimální odpor při jízdě.

Na začátku vývoje vzali konstruktéři společnosti Honda motor z modelu SH125i a rozhodli se jej upravit na míru modelu SH Mode 125. Jejich cílem bylo vytvořit dobře vyvážené a snadno použitelné hnací ústrojí s plochou a lineárně rostoucí křivkou točivého momentu od nejnižších otáček, což je ideální charakteristika pro městské prostředí a pro jezdce s různou úrovní jezdeckých zkušeností a s různými očekáváními.

Dalšími faktory byly mimořádně nízká spotřeba paliva a co nejnižší vliv na životní prostředí. Kompresní poměr dosahuje hodnoty 11:1, vrtání a zdvih jsou 52,4 mm x 57,9 mm, výkon dosahuje 8,4 kW při 8 500 ot./min. a točivý moment vrcholí na 12 Nm při 5 000 ot./min. Je-li aktivní funkce vypnutí motoru při zastavení (Idling Stop), dosahuje spotřeba pouhých 2,0 l/100 km, což při 5,5litrové nádrži představuje dojezd 275 km.

Základní architektura kapalinou chlazeného čtyřtaktního dvouventilového motoru s rozvodem SOHC – se systémem eSP (enhanced Smart Power) – je založena na souboru technologií s nízkým třením, jež společně přispívají ke snižování spotřeby a maximalizaci výkonu. Posunutý válec snižuje tření způsobené kontaktem mezi pístem a stěnou válce, čímž přispívá k efektivnímu přenosu energie spalovacího procesu na klikový hřídel.


 

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno