V Evropě se během uplynulých 30 let prodalo více než milión skútrů řady SH, což názvu SH propůjčuje status vlastní značky ve značce. Tato dvě písmena se stala synonymem špičkového výkonu a prvotřídního designu, podtrženého pověstnou konstrukční kvalitou a spolehlivostí firmy Honda.

Model SH300i se svým kompaktním designem s rovnou podlahou, otevřeným rámem a 16palcovými koly vpředu i vzadu má všechny charakteristické rysy rukopisu SH, a přináší i něco navíc – výkonný motor pro maximální odezvu při jízdě po městě i dálnici.

Tento model, který dlouho platil za nepřekonatelný stroj do města, prošel v roce 2015 výrazným vývojem a přináší spojení svěžích moderních linií s rychlejší reakcí motoru od volnoběhu a nižší spotřebou paliva, a ještě jednodušší univerzální využití posilující jeho postavení skutečné moderní klasiky.

Michio Atsuchi – vedoucí projektu (LPL) SH300i:

„První model SH300i přinesl do našeho portfolia SH vzrušující vlastnosti, velmi rychlou akceleraci a výkon pro agilní dynamiku. Proto byli vývojáři potěšeni, když jej jeden novinář označil za „dokonalou zbraň do Říma“. Nejnovější model je ještě elegantnější, pohodlnější, agilnější a stylovější. A má navíc lepší akceleraci!“

Nový SH300i staví na osvědčeném základu řady SH a přináší úplně nový ocelový rám s trochu delším rozvorem kol, a to při zachování charakteristického vynikajícího ovládání skútrů SH. Nyní však nabízí objemnější prostor pod sedlem, který pojme integrální přilbu.

MOTOR

Kapalinou chlazený jednoválec se zdvihovým objemem 279 cm3 a elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI modelu SH300i, který si svou pověst získal díky skvělému výkonu za jakýchkoli podmínek a pružné odezvě na plyn, má nyní vyšší točivý moment pro okamžitou akceleraci při nízkých až středních otáčkách. Je to silné, ochotně se vytáčející a dobře vyvážené hnací ústrojí, dokonalé pro hustý městský provoz i pro příjemné, dlouhé vyjížďky mimo město. Pro rok 2015 došlo také k výraznému snížení spotřeby paliva díky technologii zajišťující nižší tření. Přepracovaný motor je první jednotkou značky Honda, která splňuje normu Euro 4.

Díky drobným změnám je nyní poloha jezdce trochu víc vzpřímená a neutrální, umožňující snadný došlap na vozovku. Nový model je oproti tomu předchozímu o 1 kg lehčí, což přispívá k lehkosti a čipernosti skútru, který je nyní standardně vybaven i dvoukanálovým systémem ABS.

Z nových linií, jakož i předních a zadních světel modelu SH300i s technologií LED, nyní vyzařuje síla a účelnost. K pohodlí řidiče i bezpečnosti samotného stroje přispívá i systém Honda SMART Key.

VZHLED A VÝBAVA

V roce 2015 přináší zatím poslední verze osvědčené designové koncepce modelu SH300i, vyjádřené heslem „síla a důstojnost“, nové linie a detaily, které podporují jeho prémiovou a sportovní pozici. Výrazná přední část dává okamžitě najevo příslušnost k řadě SH, zatímco kapotáž prošla přepracováním pro dosažení pevnějšího a svalnatějšího vzhledu. Přední a zadní LED světla působí ostře a osobitě.

S novým vzhledem se pojí i vyšší praktičnost. Zdokonalený úložný prostor pod sedlem, do kterého se nyní vejde i integrální přilba, zvyšuje pohodlnost každodenního popojíždění se skútrem. Využitelnost i bezpečnost modelu SH300i pak zvyšuje vybavení systémem Honda SMART Key. Kompaktní klíč (který má řidič u sebe) funguje ve spojení s voličem režimů, jenž se nachází na pravé vnitřní straně krycího panelu, a spíná zapalování a umožňuje uvolnění sedadel, pokud se jezdec nachází ve vzdálenosti do dvou metrů od stroje.

Sedlo ve výšce 805 mm (jen o 5 mm výše než u modelů SH125/150) umožňuje snadnou ovladatelnost a standardní rovná podlaha řady SH (o šířce 435 mm) usnadňuje převážení nákladu i nastupování a sestupování jezdce. Jízdní pozice vyhovuje řidičům nejrůznější postavy a zajišťuje uvolněné, vzpřímené držení těla s dobrým výhledem všemi směry. Celková délka skútru je 2 131 mm, šířka činí 728 mm a výška je 1 193 mm. Minimální světlá výška obnáší 130 mm.

Pro majitele modelu SH300i je připravena řada originálního příslušenství Honda, díky němuž si mohou vytvořit svého dokonalého partnera na dlouhé dojíždění. Jedná se například o barevně sladěný 35litrový horní box, štít proti větru, chrániče řídítek, vyhřívané rukojeti, alarm a U-zámek.

PODVOZEK

Zbrusu nový rám z ocelových trubek zahrnuje celou řadu detailů umožňujících zvýšení přepravní kapacity, a to při současném zachování hbitosti a agility modelu SH300i. Vedle rozvoru kol o délce 1 438 mm (což je o 16 mm více než u předchozího modelu) byl o 1° snížen úhel uložení motoru a u zadního tlumiče je nyní použit 44mm zdvih (oproti dřívějším 52 mm). Spojovací systém Oleo, montovaný pod motorem, zlepšuje pocit z řízení a pohlcuje rázy.

Odsazení vidlice a závlek činí 27°30’/98 mm a řídítky lze ze středové polohy otáčet v úhlu 45°. Přední teleskopické vidlice žehlí nerovnosti a přitom umožňují bezpečné řízení s přesnou odezvou, zatímco zadní kyvné rameno z hliníkové slitiny zajišťuje nekompromisní stabilitu a klidnou jízdu. Hmotnost (vč. provozních kapalin) byla snížena na 169 kg.

Přední pneumatika má rozměr 110/70-16, zadní pak 130/70R16 a standardně montované dvoukanálové ABS ovládá 256mm jednokotoučové brzdy vpředu i vzadu.

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno