Indian Scout v úpravě Roland Sands Design

6. října 2015 v 13:33

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: RSD

Velikost textu: smaller normal bigger

Letošní novinka Indian Scout rozhodně patří k zajímavým alternativám mezi cruisery. Ovšem původní Scout byl lehkou motorkou postavenou na rychlost a Roland Sands se rozhodl se do těch časů vrátit ...

Indian Scout, to je pojem. Motocykl, který se v různých obměnách vyráběl od roku 1920 až do 1948, je nejúspěšnějším modelem značky a krom prodejních úspěchů se mu dobře dařilo také na závodních dráhách a při pokusech o rychlostní rekordy. Moderní pojetí postavené pro letošní sezónu novým majitelem Indianu, společností Polaris, by si rádo z této slávy uzoblo také svůj kousek a je fakt, že nový motor zatím sbírá samou chválu.

 

„Originální Scout je rozhodně zajímavá motorka. Chvilku mi trvalo, než jsem si zvyknul na všechny ty hliníkové odlitky rámu a velký chladič ve spojení s hlubokými blatníky a klasickými tvary Indianů, ale u Polarisu odvedli zatraceně dobrou práci. Ovšem my jsme chtěli ukázat, že Scout býval závodník, v moderním pojetí se vrátit k jeho historii“, osvětluje záměr sám Roland Sands. To v první řadě muselo vést k zásadnímu odlehčení, což je zrovna záležitost, kterou u RSD dobře umí.

 

Aby se designově Scout víc přiblížil svému historickému předchůdci, rozhodli se v RSD k výrobě trubkového rámu. A jelikož jde o hmotnost, trubky jsou z chrom-molybdenové oceli, stejně jako kyvná vidlice. U té Sands zachoval netradičné boční uchycení tlumiče, ovšem už podle žluté pružiny je jasné, že tu máme co do činění se značkou Öhlins, konkrétně jejich modelem TTX. Stejného výrobce pak najdeme i na přední vidlici. Dále na podvozku najdeme lehká frézovaná kola RSDradiálně uchycený čtyřpístek Performance Machine.

 

Chladiče víc do racing stylu, frézované brýle, nádrž z hliníku, drobné bobberové sedlo a je hotovo. Víc prý není potřeba. Totální jednoduchost a lehkost, dovedeme si představit, že tohle už bude slušně divoké svezení. Sands se bohužel nepochlubil hmotností, ale vůbec by nás nepřekvapilo, kdyby se z původních 253 kg dostal pod dvěsta. A s lehkou úpravou motoru jsme někde kolem 110 koní a 110 Nm. Roland podle nás zase potvrdil svou pozici jednoho z nejlepších customérů světa.


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Diskuse: 1 komentář

afro-r1 7. října 2015, 22:39 | 0 0

Pekne ale...
Tolik namahy a pritom maximalne na prezentaci v casopisech..
Na silnici to neni, na okruh to neni, na dirt track to neni


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist