Jak jezdit: na koleno!

3. září 2015 v 11:23

Autor: Karel Táborský
Fotografie: Archiv

Velikost textu: smaller normal bigger

Neznáme nikoho, kdo by si alespoň jednou ve svým motorkářským životě nechtěl dát koleno na zem. Je to takovej svatej grál motorek, kterej každej hledá. Koleno zabořený v asfaltu je prostě cool, ať chcete nebo nebo. My vám teď poradíme, jak na to. ...

Zatáčka

Vyberte si známou zatáčku s konstatním rádiusem a dobrým povrchem. Ujistěte se, že tam není kravinec, vylitá nafta nebo díra ve stopě, která tam ještě minulej tejden nebyla. Zapomeňte na slepý horizonty nebo zatáčky před křižovatkou. Nejdřív si trasu pořádně projeďte, ať máte jistotu. Nejlepší bude pravá zatáčka, protože když budete dlouhý, máte ještě jeden pruh pro sebe a nepůjdete rovnou do škarpy. Proto je nutný do zatáčky vidět, aby tam na vás nevybafla Tatra s vlekem. Dobrý jsou i velký kruháče, kde není provoz.

Plyn

Ať už máte jakoukoliv motorku, dejte si tam správnou rychlost (vyšší kvalt bude lepší, nebudete mít tak ucukanou odezvu na plyn) a ujistěte se, že nejste na brzdách, když hodláte motorku položit. Pokud bude všechno správně, dejte trochu plynu a tím odlehčíte přední gumě a motorka se stabilizuje.

 

Oči

Píšeme o tom furt. Dívejte se tam, kam chcete jet. Nekoukejte metr před motorku, ale maximálně tak daleko, kam uvidíte. Úplná blbost je koukat uprostřed zatáčky na koleno, kolik mi tam ještě chybí k tomu, abych si štrejchnul. Čím dál budete koukat, tím plynulejc a rychlejc pojedete. Pokud se zafixujete na jeden konkrétní bod, na stoprocent ho trefíte!

 

Pozice těla

Hodně lidí dělá základní chybu. Tou je, že se až moc snaží a tím pádem nejsou uvolněný a motorku řídí špatně. Když vysednete moc, rozhodíte mašinu a nebudete na ní přirozeně sedět. Fakticky stačí lehce vystrčit půl zadku, vnitřní rameno a loket natočit lehce do zatáčky a posunout hlavu směrem k zrcátku. Koleno vystrčte tak, aby vám to nebylo nepříjemný a motorku pokládejte plynule.



Gumy

Hrozně důležitá věc. Gumky mějte pořádně ohřátý a ujistěte se, že nejsou sjetý a nemají na stranách vyjetý plošky. Taky zkontrolujte, jestli je máte správně nafoukaný podle toho, jakou máte motorku. Víc o gumách najdete tady.

 

Neuspěchejete to

Uvědomte si, že koleno na zemi vás nezrychlí. Funguje jako takovej hlásič náklonu a podle něj budete v budoucnu odhadovat náklon motorky. Až si poprvé škrtnete, možná se i trochu leknete, bacha na to! Když už budete jezdit fakticky dobře, budete mít koleno z jedný strany opřený o silnici a druhou stranu o rám motorky. To už je ale absolutní hranice, co jsou schopný i závodní gumy udržet. Na silnici takhle nikdy nejezděte!




Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 24 komentářů

Paleček 4. září 2015, 12:39 | 0 2

?
A k čemu je to dobré?

Pavca.v 3. září 2015, 23:27 | 0 0

Pocit k nezaplaceni
Jojo, ten pocit, když člověk sleze z motky, koukne se na kolena a vidí že další kus slideru je pryč, je naprosto k nezaplacení :-D

Milda 3. září 2015, 13:44 | 1 0

@ Carlos
to jsou ty hříchy mládí ;)

Danielos 3. září 2015, 11:59 | 0 0

Venca - koleno
"Když už budete jezdit fakticky dobře, budete mít koleno z jedný strany opřený o silnici a druhou stranu o rám motorky. To už je ale absolutní hranice, co jsou schopný i závodní gumy udržet. Na silnici takhle nikdy nejezděte!"

Venca 3. září 2015, 11:19 | 0 0

koleno
Nejlepší věta na závěr :D Na silnici takhle nikdy nejezděte :D Docela cool tohle napsat na závěr, když jsem si přečetl první odstavec tohoto článku :D

Honza Karásek 3. září 2015, 10:48 | 0 0

@Tony
A to je na tom vůbec to nejlepší, důkaz místo slibů :DDDDD

Tony 3. září 2015, 10:40 | 0 0

gs500
Čtu svůj starej komentář z roku 2011 a je to sranda. Z GS500 jsem se posunul na R6 a letos jsem dal první loket ;-D

Jo - a - na GS to koleno nakonec taky šlo. V Brně v každý zatáčce s časem 2:52 (letos 2:14.5 - ale Brno netrénuju).

Sj 3. září 2015, 10:37 | 0 0

motohouse
Jdu na to :D

Fredy 11. června 2014, 13:43 | 0 0

Okruh
Dobrej okruh na kolínka je ve Vysokym Mejtě.

Dops 14. října 2013, 16:03 | 0 0

koleno
Neni třeba hledat zatačky,koleno se da dat na skoro každem kruhači,stači si jen hezky vysednout

Rade 9. července 2011, 17:09 | 1 1

Kde kolem Prahy
Ahoj, máte někdo tip na "kolenovou" zatáčku kolem Prahy? Nebo ještě líp staré letiště? Nebo velký prázdný park plac? Dík

jif75 21. června 2011, 22:50 | 1 0

není to nic těžkého
:-D je to opravdu sranda, nebát se a dát to tam.... mám slabší levou stranu, na rozdíl od Novise, ale pokud někdo okolo Varů chce, rád předvedu... dal jsem i GSR 600 a to majitel tvrdil, že to nejde :-D, najděte si muj profil a kontaktujte mě.... :-D

Karel Táborský 21. června 2011, 10:55 | 0 0

Koleno
Tony: pokud drhneš botama, posuň nohu na stupačce tak, abys byl na špičce a měl chodidlo pěkně schovaný za stupnou. JInak je to nebezpečný, silnice ti může nohu sebrat nebo zlomit kotník. Už jsem to párkrát viděl a není to hezký. Při správný poloze těla a nohou by mělo jít na koleno i GS500.

GS500 21. června 2011, 9:45 | 2 0

kudy
Koleno jde na všem (myslím motorky, ne čopry), je to o posedu a vysednutí. U GS je jasný, že budeš muset vylízt z motorky jak opice a to bude to vypadat blbě.

...a hlavně tě to spíš zpomalí než zrychlí. Pokud drhneš botama, víc už neklop a nic nezkoušej - jsi právě někde u limitu motorky jako takové...vím to, mě tohle testování nakonec dost bolelo :-))

Tony 21. června 2011, 9:13 | 0 0

gs500
Ahoj,
obcas zkousim koleno na GS 500 a zatim jsem prohlasil, ze to nejde. Botou drhnu spolehlive, ale kolenem ani tuk. A to jsem uz teda mel pocit, ze sedim spis na stehne nez na pulce zadku a nohu jsem si mohl vyvratit. Holt ma, holka, asi moc nizko stupacky. Navic nema hlasice naklonu, takze brousim slider na bote. Jestli se nekomu koleno na GS 500 povedlo, tak to sem pls. napiste - at aspon vim, ze to jde :-)

Karel Táborský 20. června 2011, 19:37 | 1 0

Karas
Městec: žádná vlčí mlha. Karasník udělal Abaju na brzdách už ve Schwantzu a tady mu na výjezdu do kopce o půl sekundu cuknul :)))))))))))))))

BJ 20. června 2011, 14:45 | 0 0

Skola na koleno
Nejlepsi na "odpaneni" slideru je vracak na dromu v Moste, alespon pro me zatim bezkonkurencni. Na silnici si to kvuli moznymu bordelu nedovolim.

Petr Novis 20. června 2011, 14:28 | 0 0

Novis
Jinak ty dřevěný slidery, co jsem dostal od Víti, jsou hustý, říkám si vždycky voe s těma jezdí Kuba, Pepa Sršeň....se hned cítím rychlejší :))))

Petr Novis 20. června 2011, 14:25 | 0 0

Novis
Já mám slabší pravou stranu, nechápu proč, ale zatáčí se mi hůře do prava, do leva to je nádhera, koleno na asfaltu furt... Nevím jestli je to blok z bouračky, ale myslím si, že je to jen o poloze na motorce, náklon je stejnej, jako když jedu do leva, ale nejsem si tak jistej... :(( potřebuju to doladit ;-)

Zolo 20. června 2011, 14:22 | 0 0

Okruh
Najlepsie, to skusat na okruhu. Cim si rychlejsi v zakrute, tym viac klopis.... V dlhych tiahlych zakrutach postupne pridavaj plyn a zrazu to pride :)

Zobrazené záznamy: od 1 do 20 (celkem 24)
Stránka: 1 2 »

Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist