A je to tu. Zlaté období okruhových dní. Naše zkušenosti s Yamahou R6 jsou v tomto směru opravdu bohaté, a tak jsme se rozhodli podělit. Myslíme, že právě teď je ten nejlepší čas. Pokud se chcete doopravdy naučit jezdit, asi nenajdete vděčnější nářadí

Při pořizování šestkového supersportu si musíte dobře rozmyslet, kde budete na motorce jezdit a co od ní vlastně očekáváte. U Yamahy R6 to platí dvojnásob. Jde o nejostřejší sériovou šestku na trhu a už v sérii je podle mě tou nejlepší volbou, když toužíte po trefování na milimetr přesných apexů. Nebudeme to přehánět, když řekneme, že stačí nalepit číslo a máte závoďáka schopného vyhrávat – samozřejmě, budete k tomu potřebovat i šikovné ruce, dobrý gumy a lehce vypláchnutej mozek (myšleno v dobrým).

Yamaha YZF-R6

R6 nezná pojmy, jako jsou „rozum“ nebo „kompromis“. Téhle radikálnosti je podřízeno naprosto všechno – design, motor i jízdní vlastnosti. Má za úkol být ve své třídě nejrychlejší a daří se jí to. Svou agresivitu a vzteklost dává ráda najevo, má ráda brutální zacházení, zatáčky, plný plyn, ostré dobrzďování a hlavně vytáčení motoru do bezvědomí. Motorka je napěchovaná moderní technikou, jako je proměnlivá délka sání, elektronický plyn nebo antihoppingová spojka, která funguje snad nejlíp ze všech motorek, ale o to tady ani tak nejde. Daleko důležitější jsou pocity, který R6 umí při jízdě poslat do vašeho nervovýho systému.

Yamaha YZF-R6

Yamaha R6 velmi dobře reaguje na tuning motoru a dá se z ní vymačkat i víc než 140 koní. Továrna na to připravila YEC kit, který obsahuje například laděný výfuk, otevřený filtr a hlavně kompletní závodní elektroniku včetně ostré řídicí jednotky. To by měl být absolutní základ pro kvalitní ladění motoru. Pokud vám to nestačí, Yamaha vám dokáže nabídnout i ostré vačky, těsnění pod hlavu nebo závodní spojku.

To už se ale bavíme o absolutním top tuningu. Pro zvýšení výkonu a lepší reakci na plyn můžete použít samozřejmě i jednodušší Power Commander, což je levnější varianta.

 

TIP č.1

Doporučené nastavení R6 – měřeno ze série
(+ po směru hod. ručiček, – proti směru hod. ručiček)

Pokud si chcete přenastavit sériovou R6 na okruhový den, stačí jen uskutečnit těchhle pár úkonů a můžete si být jisti, že jste v absolutní pohodě s výborně připravenou motorkou.

*Předek
Komprese (rychlá): –1 otáčky
Komprese (pomalá): standard
Odskok: –10 kliknutí
Předpětí pružiny: standard
Výška vidlic: –2,5 mm

*Zadek
Komprese (rychlá): standard
Komprese (pomalá): standard
Odskok: –½ otáčky
Předpětí pružiny: –1 linka

 

  

TIP č.2

GUMY
Dobře nastavený podvozek se pozná tak, že guma není „olezlá“ a oskákaná. Rady na nastavení najdete o řádek výš…

Yamaha YZF-R6 

 

TRANSPONDÉR
Vyberte si vhodný místo na umístění transpondéru, kterým se měří časy. Vrchní brejle se k tomu vyloženě hodí, ale může být například i na držáku výfuku. Dejte jenom pozor, aby byl z té strany, kterou míjíte boxovou zeď. Jinak se může stát, že nebude fungovat.

Yamaha YZF-R6 

VYFUK
Montáž závodního výfuku je oblíbená a kromě nepatrného zvýšení výkonu si pomůžete i ušetřením váhy, protože většinou bývá lehčí než originál. Nezanedbatelnou věcí je i otázka financí – aftermarketová koncovka je levnější než ta z prvovýroby

Yamaha YZF-R6 

ŠROUBY
Je vhodné zajistit výpustný šroub motorového oleje drátkem. Samozřejmě to není nutnost, ale správný závoďák by to měl mít

Yamaha YZF-R6 

 STUPAČKY
Pevný závodní stupačky absolutně doporučujeme. Motorka se s nimi líp ovládá. Dobrou věcí je i kryt řetězu (ploutvička u rozety). Všimněte si karbonového protektoru nalepeného na rámu, který ho chrání od posekání kamínků v kačírku

Yamaha YZF-R6 

PADÁKY
Padací protektory chrání osu kola a můžou fungovat i jako místo, kam zasunete závodní stojánek

Yamaha YZF-R6 

ŘETĚZ
Péče o řetěz by měla být pravidelná a důkladná, díky ní extrémně prodloužíte jeho životnost. Při správné údržbě vám sada v pohodě vystačí na jednu závodní sezónu. To, co vidíte na obrázku, je ilustrační humus – takhle rozhodně ne!

Yamaha YZF-R6 

 

TIP č.3

Pět pravidel na okruhu…

 – nebojte se a myslete pozitivně, jízda na okruhu má být zábava, a ne stres

– není hanba jít napoprvé do pomalejší skupiny, daleko líp se svezete

– pokud máte s něčím problém, nebojte se zeptat zkušenějších

– nejde vám konkrétní zatáčka? Zaměřte se na ni a snažte se postupně zlepšit svou jízdu

– nehroťte to! Nikdo nikdy nezajel traťový rekord hned v prvním kole

Yamaha YZF-R6 

 

TIP č.4

Můžete závodit s námi…

 Yamaha YZF-R6Šest závodů, dvě třídy a hlavně opravdový peníze jako odměna za dobrý výsledky – to je Motohouse Cup powered by Amboseli Racing 2013. Vy, jezdci, budete středem programu. Budete dostávat informace, nejpotřebnější zpětné vazby k tomu, abyste dokázali být rychlejší. Půjde o to nasát během okruhové sezony co nejvíc informací, přemýšlet o své jízdě, hovořit. Což je zcela jiný přístup, než na který jsme zvyklí. Zkuste to s námi! Detailní informace najdete na www.amboseli-racing.cz

 

Pokročilejší tipy k závodnímu tuningu motorek najdete:

https://www.motohouse.cz/stavime-okruhovou-motorku-i-dil-kapoty

https://www.motohouse.cz/stavime-okruhovou-motorku-ii-dil-packy-prepakovani

https://www.motohouse.cz/stavime-okruhovou-motorku-iii-dil-vymena-vyfuku

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno