Jan Halbich má za sebou zatím nejnáročnější víkend v rámci seriálu IDM. Tým se rozhodl nasadit poprvé do závodu motorku s elektronikou, což s sebou však přineslo celou řadu problémů. Přesto Honza dokázal obsadit v prvním závodě čtvrté místo, ve druhém dokonce vystoupil na stupně vítězů, ale

„Mám za sebou jeden z nejtěžších závodních víkendů v mém životě. Během tréninků jsme měli hodně technických problémů s elektronikou, které se podařilo vyřešit a kvalifikoval jsem se do superpole, nicméně hned v jeho úvodním kole motor ztratil výkon a do závodu jsem tudíž startoval až ze třetí řady. 

V prvním závodě jsem se po vydařeném startu propracoval z deváté pozice na P3, pak jsem bohužel udělal chybu a propadl se na páté místo. Dokázal jsem se ještě dotáhnout zpátky, ale při souboji o třetí místo jsem byl vytlačen do bezpečností zóny a definitivně přišel o šanci zaútočit na stupně vítězů. Závod jsem dokončil na P4.

Do druhého závodu se mi podařilo odstartovat na čtvrtém místě. Po pár kolech začalo lehce poprchávat. Využil jsem situace, kdy soupeři zpomalili, a dostal jsem se na druhé místo (SBK P1). Během obou závodů jsem měl velké problémy s odskakováním předního kola a při nájezdů do jedné pomalé zatáčky jsem byl velice blízko pádu. Při snaze zachránit pád jsem nedořadil a propadl se na P5. Do posledního kola jsem najížděl na P3, přičemž v poslední šikaně byla vyvěšena žlutá vlajka kvůli pádu o kolo pomalejšího jezdce. V reakci na tuto skutečnost jsem začal brzdit o něco dříve a snažil jsem se najet do zatáčky více na vnitřek. Najednou zezadu přilítnul Alt a vrazil do mně. V pravé zatáčce jsme jeli kapota na kapotu a do levé zatáčky jsem sklápěl první, protože jsem byl na vnitřní straně. Cílovou čáru jsem protnul jako třetí.

Po vyhlášení vítězů přišlo něco, co bych opravdu nečekal. Byl jsem předvolán do race office s tím, že jsem údajně předjížděl pod žlutou vlajkou. Po mém vysvětlení, že k ničemu takovému nedošlo, mi bylo bez dalšího oznámeno, že budu penalizován.

Rozhodnutí nebylo podloženo žádným kamerovým záznamem, který by něco takového dokazoval a celé se to odvíjelo od tvrzení traťového komisaře – jediného svědka incidentu. Ten prý viděl, že Alt vedl o část předního kola, než byla vyvěšena žlutá vlajka, která dle jejich vyjádření platila až od půlky pravé zatáčky. Očekával jsem, že zasedne rada, věc projedná a objektivně rozhodne. K ničemu takovému však nedošlo – o celém výsledku rozhodl jediný člověk, který ani nemluvil anglicky, neměl jsem možnost se odvolat a tým dostal finanční pokutu. Alt  navíc ohrozil jak mojí bezpečnost, tak bezpečnost traťového komisaře, který pomáhal zvednout spadlou motorku jezdci o kolo zpět. To však je, jak se zdá, v pořádku. Jsem velice zklamaný nekorektním postupem ze strany vedení závodu jasně svědčícím ve prospěch německého závodníka.“

Foto: archiv jezdce, facebook

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno