Jen ty, silnice a motorka...celá z karbonu

29. února 2016 v 10:18

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: Renard Motorcycles

Velikost textu: smaller normal bigger

Pokud hledáte jeden z nejexkluzivnějších motocyklů světa, přestaňte otáčet své oči směrem na západ a zaměřte se na opačnou stranu. V estonském Tallinnu totiž společnost Renard Motorcycles vyrábí jednu hodně, ale opravdu hodně zvláštní motorku ...

První zmínky o Renard Grand Toureru jste už mohli na stránkách Motohousu postřehnout v závěru loňského roku. Tehdy byl tento počin znovu vzkříšené estonské značky představen. Nyní se oficiálně dostává do prodeje.

Na rovinu, tohle není motorka, kterou byste měli vůbec někdy šanci potkat na silnici. S cenou někde kolem 75 tisíc Eur (cca 1,9 milionu Kč) se prodá pár kousků a většina z nich skončí ve sbírkách zámožných majitelů.

Že se s tou cenou zbláznili? Posuďte sami – „nejobyčejnější“ věcí na celé motorce je její motor. Ten převzali u Renardu z Moto Guzzi Griso 8V. Převrtáním na 1326 cm3 a úpravou spalovacího prostoru se z něj podařilo dostat 123 koní v 7100 otáčkách a 134 Nm v 5600 otáčkách, což je nárůst o 13 koní a 26 Nm oproti originálnímu Quattrovalvole. Finále? Maximální rychlost 250 km/h je na nahatou motorku víc než dost.

Že stále nechápete, proč by měla motorka stát takovej peníz? Tak teď se dostáváme k tomu důležitému. Zbytek motorky je totiž už jen karbon a hliník. Nejzajímavější je monocoque rám z uhlíkových vláken váží pouhých 9 kilogramů, ale měl by vydržet standardní vibrace a nárazy. Díky skládanému tělu by měl být pevnější, než klasické ocelové rámy. Krom toho najdete karbon prostě všude – kola, kapoty, dokonce i přední vidlice s netradičním tlumícím systémem. Vše ostatní pak pochází z dílen nejlepších výrobců komponentů jako Öhlinsu nebo ISR. Celková suchá hmotnost motocyklu je 170 kg, což je o nějakých 50 kilo méně než u zmiňovaného Grisa.

Tohle vše jsou ovšem jen prosté údaje, motorku dělá také její duch, vyzařování. A že je Renard Grand Tourer něco opravdu úžasného zkoukněte na oficiálním videu, které továrna tento týden vypustila. Ten zvuk...nás tady z něj mrazí.

 

Pokud by vám video nešlo spustit, najdete ho zde.


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Galerie

Renard GT

Celá galerie

Datum publikování: 7.12.2011

Diskuse: 6 komentářů

Dzonnek 28. února 2016, 21:14 | 0 0

Parada
Paradni stroj vypada uzasne a urcite bude dobre ovladatelny. Za tohle bych se nezlobil a za me naopak za ten motor body navrch;-)

buf 28. února 2016, 9:32 | 0 0

.
když může přestavba diavela stát 2miliony, tohle může být i za 5 :-)

Ronan 25. června 2013, 14:36 | 0 0

ale jo
Ale jo, proč ne... Jsem zastáncem originality, a tohle opravdu originální je. Už jen proto, že jich po světě bude jezdit opravdu, ale opravdu minimálně. Ale i samotným vzhledem, je to pastva pro oko - tuhle motorku bych rozhodně nemusel vylepšovat žádnými dodatečnými tuningovými díly, jako to běžně dělám. S tímhle kouskem bych motoforze moc peněz nevydělal, dodělávat není co. Je dokonalá!

Freddy 24. května 2013, 18:20 | 0 0

proč ne?
Tak jako silně pochybuju, že na NAŠICH silnicích ji uvidím, ale to ne ani tak kvůli ceně, ale právě kvůli té malovýrobě.
Když občas vídám, kolik jsou někteří nadšenci ochotní investovat, v ceně bych problém neviděl, viz Harleyáři a jejich stroje, přijde mi, že některé kousky mají asi dost podobnou hodnotu. A myslím, si že kdyby někdo tohle koupil, určitě rád vyjede se takovouhle zajímaovstí pochlubit.

Phllip J. Fry 8. března 2013, 17:20 | 0 0

thumbs up
Škoda, že něco na pohled tak pěkného vážně nejspíš skončí někde v garáži pod zámkem. A pak že věci z karbonu nejsou i pastva pro oko. Jenom ale maličký detail, asi by to bylo bývalo chtělo víc normálních fotek, ten počítačový model docela mlátí do očí.

CJ 9. prosince 2011, 10:28 | 1 0

MG
Pěkné, ale nesedí mi tam ten MG motor. Radši bych tam viděl SS nebo V-Roda...


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist