Kawasaki Versys je považována za nejuniverzálnější motocykl planety. Malé cestovní endurko, které se hravě vypořádává jak s lehčím terénem, tak s nástrahami velkoměsta. Mrštná hračka pro volný čas, stejně, jako nadmíru pohodlná motorka. To vše v jednom balení a za skutečně „lidovou“ cenu

Shrňme si pro začátek několik základních technických údajů. Stroj pohání dvouválcový řadový motor o objemu 649 cm3 s deklarovaným výkonem 64 koní. Pohotovostní hmotnost stroje je 206 kilogramů, výška sedla 845 mma rozvor kol činí  1415 mm. Palivová nádrž má19 litrů, což při poklidné jízdě vystačí na jedno natankování na víc než 350 km.

Hlavní charakteristikou téhle hračky na dvou kolech je již zmiňovaná univerzálnost. Jezdec sedí vzpřímeně, má dost místa pro nohy, nemusí se krčit. Za velkým čelním štítkem najde účinnou ochranu před povětrnostními vlivy a snesitelná je i jízda v dešti. Ruce svírají ideální úhel a široká řidítka dávají absolutně perfektní kontrolu nad celým strojem. Dalším pozitivem ergonomie Versysu je, že takový posez jezdce neunaví ani při delší cestě.

Na točitých silnicích potěší krátký rozvor a 17palcová kola, díky nimž má stroj nečekanou chuť se překlápět ze strany na stranu a vysokou jistou i v obtížnějších zatáčkách. Dobře dimenzované jsou brzdy, které bychom ale doporučili doplnit o příplatkové ABS.

Nový Versys od roku 2010 postrádá oproti svému předchůdci drobné, jemně se vtírající vibrace, což považujeme za opravdu vítanou změnu. Motor je nově uchycen v masivních silentblocích, a jeho hravost a lačnost po vytáčení se tak může konečně projevit i bez vedlejších efektů.

Šestistupňová převodovka je sestavena citlivě (přesně pro potřeby více než 60koňového agregátu), takže při rozjíždění a akceleraci nezažijete žádné cukání a trhavé reakce. Z nuly na100 km/hse dostanete za zhruba 4,7 vteřiny a na nejvyšší rychlostní stupeň se nemusíte bát ani svižnějšího dálničního provozu.

O odpružení stroje se postará přední USD teleskopická vidlice, která je jedinečná svým dlouhým „chodem“. Zadní kolo pak krotí velice netradičně – v boku rámu – upevněná centrální tlumicí jednotka. Díky světlé výšce stroje 180 mm je zabezpečena i dostatečná průchodnost lehčím terénem.

Nevýhodou stroje je pak bezesporu jeho diskutabilní design. Univerzálnost je vykoupena opravdu nezvyklým vzhledem, který skutečně nesedne každému. To už si budete muset přebrat každý sám.

Na nedostatek charizmatu pro okolí si tedy zřejmě budete muset zvyknout, ale za řidítky vám to může být jedno, tam budete vždy spokojeni. Zvládnete delší zahraniční dovolenou, ale i každodenní cestu za prací. To vše je podpořeno i ekonomicky velice příznivou spotřebou, se kterou jsme se během týdenního testu bohatě vešli pod4,5 litrůnaturalu na sto kilometrů.

Foto: autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno