Letní sezóna je na svém začátku, což znamená že se budeme postupně seznamovat s novými modely motokrosových a endurových motorek většiny výrobců. Jako první tu máme Rakušany a jejich řadu SX
Nepochybujte o tom, že KTM se chce udržet na špičce mezi výrobci motokrosových motorek, o čemž svědčí nejen řada titulů ze světových šampionátů, ale také intenzivní vývoj nových modelů. Modelová řada 2016 bude jako již tradičně k dostání už od začátku léta předchozího, tedy tohoto, roku, konkrétně by se SXka měla objevit na showroomech v červnu. A nového toho není málo.
PODVOZEK
Ve srovnání s předchozími modely je víc jak 90% součástek nových. Hlavními cíly vývoje bylo zlepšení manipulace, snížení hmotnosti a její centralizace. Konkrétně se bavíme o novém rámu, zadní podsedlovce, stupačkách, kyvce a především inovativní přední vidlici AER 48 Air Fork, kterou KTM vyvinulo v úzké spolupráci se svou dceřinou společností WP.
MOTORY
Čtyřtakty přichází s kompletně novou řadou motorů, které jsou menší a především lehčí. Dvoutakty zůstávají, ale přidává se k nim SX 125. Zmiňované novinky mají zcela novou architekturu, jsou vybaveny Launch Control systémem, aktualizovaným EMS s rychlejší ECU jednotkou a přepracovanou škrtící klapkou. Vize byla jednoduchá, nové motory by měli být rychlejší a motorky ovladatelnější.
Berte tuto zprávu jako lehký předkrm. Právě dnes vyráží Gas do Itálie na představeni zmiňovaných modelů. V připravovaném MH7 se tak dočtete i první jízdní zkušenosti a mnohem více technických poznatků.
Foto: KTM