Custom je možností udělat něco podle svého. Nově začínající značka Praëm to po svém rozhodně vzala a v jejich podání je Honda VTR1000 SP1 opravdu zajímavým kouskem

Ve virtuálním světě si říká Holographic Hammer (znáte odtud), v reálu pak Sylvain Berneron. Za sebou má několik let práce pro BMW Motorrad, kde se přímo podílel na R NineT a dalších projektech. Ale to už si vše přečtěte v MH 12/2015, kde je s ním rozhovor. Nově se pak Sylvain přesouvá do světa customů s novou značkou Praëm, ve které figuruje spolu se svým bratrem Florentem. Pravda, jednu motorku už mají kluci za sebou, úžasný cafe racer z Ducati Scrambler (zde). Ovšem tentokrát poprvé jako Praëm.

 

Jejich prvním počinem pod touto značkou se stala Honda VTR1000 SP1. Bože, ten krásnej dunící dvouválec! Z Hondy zůstal motor s příslušenstvím, rám a kyvka. Pánové opět sáhli po exkluzivních komponentech, takže na SP3 najdeme karbonová kola Rotobox, výfuky Werkes, komplet podvozek Öhlins s přední vidlicí FGR 300, brzdy Brembokeramické brzdové kotouče. Tohle určitě nebude levná motorka.

 

Technika výjimečná, ale své přeci jen udělal hlavně design. Návrh si samozřejmě Sylvain nakreslil sám, tvary kapotáže jsou fascinující. Ovšem podíváte-li se z blízka, všimnete si, že nejde o plech nebo plast, ale části kapotáže jsou vytvarovány z množství 2 mm drátů navařených na nosném rámu. Jen to bylo 200 hodin práce. Ale smysl to mělo, jednou zase něco opravdu jiného. Zajímavou designovou lahůdkou je také spojení nádrže s rámem přední kapotáže, ve kterém se ukrývá držák na legendární motoristické hodinky Tag Heuer Monaco.

 

Pařížská značka Praëm se očividně chystá rozvířit vody customů ve velkém. První kousek naznačuje, že půjde o hodně zajímavé a exkluzivní záležitosti. Pokud se pak podíváte na webové stránky, najdete tam obrysy dalších sedmi motorek, které by kluci chtěli stihnout během roku 2016. Jsme zvědaví, co přijde další.

Foto: Praëm

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno