Mistrovo rozloučení: Massimo T12

9. května 2016 v 16:15

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: Press

Velikost textu: smaller normal bigger

Dva roky po svém úmrtí se génius motocyklového designu Massimo Tamburici loučí svou poslední prací. Ultimativní okruhový speciál T12 s motorem z BMW S 1000 RR nese jeho jasný rukopis ...

Představovat Massima Tamburiniho je asi zbytečná práce, všichni znají jeho práci například v podobě Ducati 916, MV Agusty F4 nebo všech možných motocyklů Bimota (Tamburini byl jedním ze tří zakladatelů značky). Pokud byste si přeci jen chtěli tohoto génia motocyklového designu a konstrukce připomenout, koukněte do tohoto životopisu. Tamburini nás opustil 6. dubna 2014 ve věku 70 let po boji s rakovinou plic.

 

Dnes se nám ale tento genius znovu připomíná. Ještě před svou smrtí se totiž pustil do posledního majstrštiku, který nyní díky zbytku týmu, v jehož čele stojí Massimův syn Andrea, spatřil světlo světa. Přivítejte poslední mistrovu práci – Massimo T12, motocykl, který navazuje na všechny Tamburiniho principy a dokonale uzavírá jeho životní práci.

 

Tak jak bylo obvyklé u Bimoty, také T12 si vypůjčuje motor z jiného motocyklu. V tomto případě jde o BMW S 1000 RR, ovšem v nejvyšší sportovní specifikaci, tedy s výkonem 230 koní. Rám tvoří kombinace trubek z lehké slitiny a litých magneziových dílů (zadní část rámu a hlava řízení). Nechybí ani možnost vlastního nastavení geometrie podvozku. Když jsme u něj, měli bychom zmínit komponenty – magneziová kola, tlumiče Öhlins GP a brzdy Brembo Racing (P4.34/38 vpředu). Tady se vážně nešetřilo.

 

Samotný motor je kompletně převzat od BMW a dovybaven nejmodernější elektronikou MoTec M170 a na zakázku stavěným výfukovým systémem Arrow s nádhernou koncovkou ukrytou pod motorem v kapotě. Ta je samozřejmě karbonová a už při prvním pohledu na ni byste asi snadno trefili autora jejích křivek. K dokonalosti celku se pak připojuje řada detailů, nad kterými se člověk prostě musí zaradovat. Vše je maximálně odlehčené, výsledkem čehož je 154 kg suché hmotnosti.

 

 

V současné chvíli má společnost Massimo Tamburini S.r.l. vyrobeny dva prototypy a přijímá objednávky na tento okruhový speciál (chybí světla a další silniční výbava). Upřímně si myslíme, že spíš výstavní speciál, protože cena byla stanovena na 342.000 dolarů (přes 8 milionů korun). Pokud byste přeci jen zatoužili, stačí se přihlásit na webu výrobce zde. Bezpochyby šíleně drahá věc těžící ze jména svého designéra, ovšem pro nás vlhký sen, který si zaslouží své místo v síni slávy. Děkujeme Massimo!


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 3 komentáře

Tonda Špalek 9. května 2016, 23:37 | 0 0

Konkurence
O něco horší než Ferat2....... :-D dělám si kozy.

Mike 9. května 2016, 22:51 | 0 0

Massimo
Líbí se mi strašně ta uhlazenost a jasné definovane tvary. Prostě tamburini :D nádhera (y)

Venca 9. května 2016, 11:32 | 0 0

Tamburini
Hodně to těží z jména, ale ještě víc to těží z toho, že je Tamburini mrtvej. To podle mě zvedlo cenu ještě víc.


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist