MotoGP Katar 2016: Jasná záležitost pro Jorge Lorenza

21. března 2016 v 21:14

Autor: Petr Štola
Fotografie: yamaha, suzuki, honda, ducati.racing

Velikost textu: smaller normal bigger

Vítězem prvního závodu královské kategorie sezony 2016 se v katarském Doha stal španělský závodník Jorge Lorenzo, který tak nejlepším možným způsobem vykročil vstříc obhajobě titulu Mistra světa ...

Na začátku závodu se vytvořila vedoucí skupina v podobě dvojice Ducati, Yamahy a Marca Marqueze. Zdálo se, že Ducati půjdou do trháku, ale Dovizioso s Iannonem se nepochopitelně agresivně předjížděli, až to skončili pádem Andrea Iannoneho. Na čele tak jezdil Andrea Dovizioso, ale po několika kolech šel do čela vítěz kvalifikace, Jorge Lorenzo.
 
Úřadující mistr světa zajížděl skvělé časy, až se dostal na hodnotu 1:55,109, kterou ještě v závěru vylepšil na 1:54,927 a vytvořil tak nový oficiální rekord okruhu v Kataru. Ovšem vzdálenost od druhého Doviziosa se moc neměnila a Lorenzo tak neustále jezdil na čele s přibližně desetimetrovým odstupem.
 
 
Čtyři kola před cílem již měl Dovizioso očividně velké starosti se svou zadní pneumatikou, nejenže si Lorenzo vytvořil rozhodující náskok, ale situaci využil Marc Marquez k předjetí a postupem na druhou pozici. Jenže Ital v posledním kole šel zpět na druhou pozici, a i když na něj v poslední zatáčce Marquez zaútočil, dokázal druhé místo udržet a radovat se z pódia. Na něj si došel pro pohár za třetí místo španělský závodník Marc Marquez.
 
Na čtvrté pozici dojel do cíle Valentino Rossi, který na tomto místě prožil prakticky celý závod a od pódia ho dělila pouze jedna desetina. Pátý byl Daniel Pedrosa, který ovšem již ztrácel na Rossiho bezmála 12 sekund. Nejlepší Suzuki dovezl do cíle Maverick Viñales, který byl šestý, zatímco nejlepším privátním jezdcem byl Pol Espargaro, který obsadil sedmé místo.
 
 
 
Výsledky MotoGP závod Katar 2016
1. Jorge Lorenzo (SPA, Yamaha) 22 kol / 42:28,452
2. Andrea Dovizioso (ITA, Ducati) +2,019
3. Marc Marquez (SPA, Honda) +2,287
4. Valentino Rossi (ITA, Yamaha) +2,387
5. Daniel Pedrosa (SPA, Honda) +14,083
6. Maverick Viñales (SPA, Suzuki) +15,423
7. Pol Espargaro (SPA, Yamaha) +18,629
8. Bradley Smith (GBR, Yamaha) +19,652
9. Hector Barbera (SPA, Ducati) +21,160
10. Scott Redding (GBR, Ducati) +24,435
11. Aleix Espargaro (SPA, Suzuki) +35,847
12. Eugene Laverty (IRL, Ducati) +41,756
13. Alvaro Bautista (SPA, Aprilia) +41,932
14. Jack Miller (AUS, Honda) +41,982
15. Esteve Rabat (SPA, Honda) +54,953
-------------------------------------
DNF Stefan Bradl (GER, Aprilia)
DNF Loris Baz (FRA, Ducati)
DNF Cal Crutchlow (GBR, Honda)
DNF Andrea Iannone (ITA, Ducati)
DNF Yonny Hernandez (COL, Ducati)
DNS Danilo Petrucci (ITA, Ducati)

Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 10 komentářů

VIC 22. března 2016, 15:13 | 0 0

moto2
A to nemluvím o té šaškárně ve dvojkách. Mě by to teda nasralo, že jedna skupina dostane za stejnou chybu ride though penalty a druhá skupina 20s penalty až po závodě... SMH!

VIC 22. března 2016, 15:08 | 1 0

to Honda
A pamatuješ si nějakou změnu pravidel za posledních 10 let, která měla opravdu ale OPRAVDU smysl? Já ne... Prostě je to zrežírovaný tak, aby vepředu jezdili ti, co tam jezdit mají a zbytek musí jezdit až za nimi :-)

Honda 22. března 2016, 10:22 | 0 0

Jo a
za čtvrtým mezera jako kráva, za šestým ještě větší. Vzpamatuj se člověče.

bridy 22. března 2016, 9:48 | 0 0

zavod
Na stupňoch tri značky, štvrtý od pódia desatinu sekundy, všetci na nových gumách ........pre mňa veľmi atraktívne.

Honda 22. března 2016, 9:31 | 0 0

to VIC
Pak ovšem zavedení jednotné elektroniky postrádá jakýkoli smysl, hlavní účel bylo přece zvýšení konkurenceschopnosti ostatních týmů (a snad snížení nákladů), což se rozhodně nepotvrdilo. Zatím z toho profituje jenom tovární tým Ducati.

xtezeto 21. března 2016, 18:36 | 0 0

GP
Motorky od Ducati moc dobře,možná tak moc,že jejich jezdci nevěděli co s tím. :-D

xtezeto 21. března 2016, 18:36 | 3 0

GP
Motorky od Ducati moc dobře,možná tak moc,že jejich jezdci nevěděli co s tím. :-D

exTNT 21. března 2016, 16:41 | 3 0

Doplnění
Možná bych jenom doplnil, že oba jezdci na Ducati začali blbnout už někde od pátého kola a Ianone šel ven už v šestém, trochu zbytečně brzo...

VIC 21. března 2016, 15:19 | 3 0

GP
Čekal jsi, že s jednotnou elektronikou budou mít satelitní týmy šanci na bednu? Ale no tak.... :-)))

Paleček 21. března 2016, 10:14 | 3 0

mGP
Čekal jsem jako větší vyrovnanost


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlistTOPlist