MotoGP: nejrychlejší čtyřka před Le Mans...

5. května 2016 v 8:43

Autor: Petr Štola
Fotografie: yamaha, honda, repsol

Velikost textu: smaller normal bigger

Po double v Jerezu je tým Movistar Yamaha MotoGP připraven se poprat o stupně vítězů i ve francouzském Le Mans. Pozadu však nechce stát ani dvojice továrních pilotů značky Honda. Kdo bude mít ve Francii navrch, to se dozvíme v neděli ...

YAMAHA

Jorge Lorenzo a Valentino Rossi, jezdci továrního týmu Movistar Yamaha MotoGP, jsou před Grand Prix Francie připraveni na pokračování šampionátu královské kategorie. Po závodu v Jerezu, kde vyhrál Ital Rossi a Španěl Lorenzo dojel druhý, je dvojice připravená udělat maximum pro stejný výsledek i v Le Mans, kde se na okruhu Bugatti bude konat pátý závod silničního Mistrovství světa této sezony.
 
„Jerez byl dobrý závod, ale ne dokonalý, protože výsledek nebyl absolutně nejlepší, ale alespoň jsme mohli přidat ještě jedno pódium. V této sezoně bude mít zásadní význam udržet výsledky na maximálním možném bodovém zisku v každém závodě, jako se nám to podařilo v Jerezu. Nyní se můžeme soustředit na Le Mans, kde chceme, to samé. Francie je často složitá kvůli počasí, takže musíme být připraveni na případ, že bude pršet. Každopádně můj cíl je pokusit se získat další pódium a být konstantní v přední skupině, i když je stále nejisté, jak budeme moci jezdit s novými pneumatikami. Každý závod je jiný, ale musíme se soustředit na celý víkend a pokusit se získat maximum z našeho materiálu.“

 
„Le Mans je okruh, kde YZR-M1 obvykle jezdí velmi dobře. Negativní věcí v Le Mans je počasí, které je vždy velmi nejisté. Může pršet, při tom bývá často zima, a tím existuje mnoho faktorů, na které je potřeba dát si pozor. Loni jsem měl dobrý závod, ale nebyl jsem schopen porazit Jorgeho, pokusím se tedy o to i letos. Začneme víkend stejným způsobem, jako jsme to udělali v Jerezu. Tam jsme našli dobré nastavení již v pátek, což nám pomohlo, abychom v závodě byli konkurence schopní. Rovněž v Le Mans tedy uděláme, co bude v našich silách.“



 

HONDA

Před týmem Repsol Honda je před závodem na okruhu Bugatti v Le Mans, a co si můžeme o jezdcích týmu před tímto závodem říci? Marc Marquez je jediný jezdec MotoGP, který v této sezoně skončil na pódiu v každém závodě. Dani Pedrosa zaznamenal sedm stupňů vítězů ze svých 15 návštěv francouzského okruhu Bugatti, čtyři z nich jsou vítězství (125 ccm v roce 2003, 250 ccm v letech 2004 a 2005, a MotoGP v roce 2013). Marc Marquez získal tři pole position ze tří závodů MotoGP v Le Mans. Tyto statistiky znamenají, že i když jezdci Repsol Honda Teamu hovoří, že momentálně nejsou v nejlepší pozici, je jasné, že v neděli budou patřit mezi favority na zisk pódia v závodě královské kategorie.
 
 
„Okruh Le Mans se mi líbí, i když vyžaduje, abyste byli připraveni vypořádat se s mnoha problémy. Za prvé, počasí. Nikdy nevíte, jak tam bude. Loni teplota v neděli výrazně vzrostla a my jsme v závodě měli hodně problémů s přilnavostí předního kola. Také tam není neobvyklý déšť. Kromě toho dráha je typu stop-and-go, s mnoha pomalými zatáčkami, kde jsou rozhodující brzdy a akcelerace. Uvidíme, jestli to bude podobné jako v Austinu, kde akcelerace z pomalých zatáček byla mnohem lepší, než se očekávalo, nebo zda budeme muset čelit větší výzvě. Při posledním testu v Jerezu jsme pracovali hodně na elektronice a nastavení podvozku. Hledali jsme větší přilnavost a eliminaci zdvihání předního kola motocyklu. Je to vždycky o kompromisu, ale myslím, že jsme pro Le Mans získali užitečné informace. Těšíme se na start dalšího závodního víkendu.“

 
„Jedeme na okruhu Bugatti, kde jsme měli v minulosti dobré výsledky, nicméně letos máme několik faktorů, se kterými musíme počítat. V posledním závodě jsem na rovinkách nemohl jet na plný plyn, protože zadní kolo se příliš protáčelo a myslím, že i v Le Mans bude hodně záležet na tom, jakou bude mít pneumatika přilnavost. Za normálních okolností to není "super-přilnavá" trať, takže budeme muset pokračovat v práci, abychom vše zlepšili. V testu v Jerezu jsme se snažili zlepšit naše pocity testováním různých věcí, jako je například pérování a některé další řešeních, které nám poskytnou větší přilnavost v zatáčkách. Chceme, aby motocykl byl rychlejší v ostrých zatáčkách. Uvidíme, jestli získané informace budou užitečné v Le Mans. Na závěr nezbývá než doufat, že počasí k nám bude laskavé.“



Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: Žádný komentář

Žádné příspěvky. Buďte první!

Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlistTOPlist