Naked Mix č.3: Triumph Street Triple

25. prosince 2011 v 3:15

Autor: Karel Táborský
Fotografie: Honza Karásek

Velikost textu: smaller normal bigger

Vzali jsme typické představitele kategorie střední třídy naháčů, kteří které jsou každý za sebe přesným příkladem sice trochu rozpočtové, ale zábavné motorky pro každý den. Pečlivě jsme je očuchali, prozkoumali a porovnali ...

Srovnávací test : Honda CB600F Hornet vs. Suzuki GSF650 Bandit vs. Triumph Street Triple

Každý ten koktejl je rozdílného složení, množství i výsledné chuti. Každý zprostředkuje vašemu tělu jiný prožitek a vaši mysl hodí do jiného rozpoložení. A přitom jsou si docela podobné, však posoudíte sami – náš test má tři pokračování a budou na sebe postupně vzájemně navazovat…

Triumph Street Triple r.2010

Kluci vám dobře popsali dvě naprosto skvělý motorky. Bandit je univerzální pohodář, Hornet o fous větší uličník, ale já dneska hledám něco ještě lepšího. A právě tím je malej Triple. Motorka, o který jsme toho v anglických časákách přečetli tolik, že by to vydalo na menší knížku. Jenže nikdy jsme ho neměli osobně v pazourách – až doteď. Konečně, těším se jak malej Jarda...

Je to on!

Obyčejně bývám docela v pohodě. Nervozita se u mě dostaví jenom při testech opravdu speciálních motorek, tak mě reakce mýho těla docela překvapila. Nečekal jsem, že to bude až tak intenzivní. O. K., snad mě tahle krásně lakovaná Angličanka nezklame.

Je jenom málo motorek, na který si sednete a ještě dřív, než vůbec ťuknete do startéru, už máte rozjetý koutky. Street Triple razí stejnou filozofii, jakou jsme už v minulosti viděli hlavně u Italů. „Máme hotovou sportovní motorku, tak jí sundáme kapoty a nasadíme široký řidítka.“ A Triumphu se to skutečně povedlo.

Triple je odstrojená Daytona 675 a sdílí s ní celou řadu komponent, které jsou pro sportovní motorku podstatné.

Motor, podvozek, kola i celá palubka je úplně stejná jako na Daytoně. No dobře, tlumiče nejsou nastavitelné (i když zadní péro má štelovatelné předpětí pružiny) a brzdy nemají moderní radiální konstrukci, ale takhle na papíře je to fakticky dobrá koupě. A taky moc dobře jezdí.

Tři v řadě

Ten motor je poklad. Není to ten typickej zvuk vysavače, kterej dobře známe z japonských řadových motorů. Tohle je jiný. Lepší. Neoposlouchaný. I když je to stejnej motor, jako má Daytona, v továrně dostal jinou vačkovou hřídel, což změnilo časování ventilů. Ty se teď otvírají dřív a na delší dobu. To má za následek lepší tah ve spodku otáček a o fous zkrouhnutý maximum (12 650 rpm oproti 14 250 rpm Daytony).

A je to fakticky znát. Už od volnoběhu je tady větší síla než u jiných šestek. Nemusíte trefovat ty správné otáčky, abyste se někam dostali. Prostě otevřete plyn a motorka vyrazí dopředu. A taky pořádným trapem. Dejte na jedničku plnej plyn a Triple vám předvede krásně kontrolovaný wheelie. Jen tak, pro radost. Hornet i Bandit to umí taky, ale tady to jde s mnohem větší lehkostí.

Do toho držíte v ruce krásně široký řidítka, ne ty šeredně ohnutý úzký trubky jako maj jinde. Tady o radosti z jízdy někdo skutečně přemýšlel. Pokud se chcete naučit blbnout, tak Triple se právě přidal do našeho exkluzivního klubu opravdických chuligánů. Převodovka jde lehce, neutrál na světlech trefíte pokaždý. Tady si není na co stěžovat.

Jak jezdí

Je to jenom o radosti. Street Tripla to baví a vás to bude bavit taky. Ta motorka je veselá, chce si hrát. Klidně ho vezměte to města, kde oceníte skvělou ovladatelnost i v opravdu hustým provozu, nebo vyražte někam do hor. Je to jedno. Vždycky se vrátíte s úsměvem na tváři.

Tý motorce stačí opravdu málo. Jako by vždycky věděla, co od ní chcete. Řízení jde zlehka a je dostatečně přesný, abyste jeli i na neznámý silnici fakt rychle. Tohle moc bajků neumí. Tlumiče, i když nenastavitelné, odvádějí slušnou práci.

Do řidítek pouští právě tolik informací, aby se vám z toho nezamotala hlava a nebyli jste zbytečně vyklepaní. Je na něm vidět, že je vyroben s ohledem na co nejnižší cenu, ale jako celek funguje bezchybně. Prudiči možná namítnou, že má jenom obyčejný dvoupístkový brzdy a že v dnešní době radiálních třmenů je to docela předpotopní řešení, ale když za ně pořádně vezmete, nebudete si stěžovat. Ani při opravdu tvrdým brzdění nemají tendenci k vadnutí, a to jsme jim dávali pořádnou čočku.

Nestává se často, že se svezeme na motorce a nemůžeme na ní najít žádnou zásadní vadu na kráse. Malý Triple ale mezi ně patří. Motor je parádní, podvozek vyvážený a fakticky se mi líbí, jak vypadá. Tahle zelená metla mu vážně moc sluší a už vůbec mi nevadí, že vypadá skoro stejně jako větší brácha Speed Triple.

Kdybych měl vypíchnout jednu jedinou věc, která by mohla být lepší, tak by to byl malý rejd. Motorka, která je postavena kvůli tomu, aby se s ní blblo, by ho mohla mít větší. Ale teď už fakt šťourám, protože o ničem jiným fakticky nevím.

Carlosův VERDIKT

Má to cenu? Podle mě jo. Za opravdu lákavou cenu dostanete bajk, na kterým se skvěle jezdí, vypadá super a na nádrži má klasický britský jméno. O. K., je o kousek dražší než Hornet nebo Bandit, ale kdyby to byly naše prachy, dali bychom je za něj.

 

ZHODNOCENI: Tak kterou?

Za nás, za redakci – brali bychom Triumpha. A to proto, že Banditů a Hornetů už jezdí po našich silnicích tolik, že si to říká o nějakou tu změnu. Navíc je Street Triple veselá a hravá motorka, což nás taky bavilo. Negativum jsme našli snad jen jedno – ze všech tří představených strojů je Triumph nejvíc „pro jednoho“, takže s ním asi určitě oslovíte okolí, ale už ne tolik svoje kamarádky.

Rozhodně nejpovedenější a nejucelenější motorkou v tomhle srovnání byla Honda, což je o ní ovšem všeobecně známo, takže nemá smysl se opakovat. Nováčci (ke kterým je tento stroj hlavně směřován) mohou spoléhat na dostatek výkonu ve středních otáčkách, je tu přátelsky působící ovladatelnost a díky pomocným systémům se nemusíte bát, že vás zradí na brzdách.

I Suzuki s ABS je nezáludná motorka, ale oproti dnešní konkurenci je těžší, a ať chcete nebo nechcete, je tenhle handicap na silnici znát. Naopak Bandit láká na opravdu zajímavou cenu a na konstrukci, která překonala už dlouhou řadu let a inovací – a pořád zůstává de facto stejná, protože bude asi vážně dobrá.

Srovnávací test : Honda CB600F Hornet vs. Suzuki GSF650 Bandit vs. Triumph Street Triple

 


Motor

Triumph Street Triple

Typ:    Kapalinou chlazený, DOHC, řadový tříválec
Obsah:  675cc
Vrtání/zdvih: 74,0 x 52,3 mm
Kompresní poměr: 12,65 : 1
Vstřikovací systém:  Vícebodové sekvenční vstřikování

Podvozek

Rám:   Páteřový z lehké slitiny
Kyvná vidlice:  Oboustranná , z lehké slitiny
Přední ráfky:  Z lehké slitiny, 5 paprsků, 17 x 3,5
Zadní ráfky:  Z lehké slitiny, 5 paprsků, 17 x 5,5
Přední pneumatiky:  120/70 ZR 17
Zadní pneumatiky:  180/55 ZR 17
Přední pérování:  Teleskopická obrácená vidlice Kayaba 41mm, zdvih120mm
Zadní pérování:  Centrální pružící jednotka Kayaba, stavitelné předpětí, zdvih 126mm
Přední brzdy:  Plovoucí, dvoukotoučová o průměru 308 mm, dvoupístkové brzdiče Nissin
Zadní brzdy:  Jednokotoučová o průměru 220 mm, jednopístkový brzdič Nissin


Rozměry / Hmotnost

Délka:   2 000 mm
Šířka:  735 mm
Výška:  1060 mm
Výška sedla:  800 mm
Rozvor:   1410 mm (55.5 inch)
Úhel řízení:  24,3 stupně/95,3 mm
hmotnost (pohotovostní):  167 kg
Objem nádrže:  17,4 litru
Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 2 komentáře

Karel Táborský 22. prosince 2011, 13:43 | 0 0

TR
Hektore, mám 173 cm. Vešel jsem se v pohodě.

Džimy 22. prosince 2011, 11:44 | 0 0

jojo :-)
Triumph ty naháče fakt umí :-) Doufám, že si na jednoho takovýho našetřím!


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist