Litrovou motorku do chalupy a čerstvou voňavou kombošku do skříně… no, může být něco lepšího než takovýhle potěšení?

Litrovka supersport je mazec. Kolik z nás stojí před těmahle motorkama jak před absolutní svátostí, pročítá donekonečna ty šílený technický data a nenápadně očima hladí každou z nich… Kolik už proběhlo bezesných nocí a kolikrát už byly laskány sexy zaoblené (stěží něco zakrývající) křivky…

Je to kult, možná i tak trochu náboženství. Kdo má takovýho ďábelskýho spojence, ten už nikdy nepozná nic úchvatnějšího. A právě pro ty z vás, kteří se teprve chystáte u dveří téhle rodinky zasalutovat, je tu následující materiál. Společně s klukama na našem webu jsme dali dohromady základní postřehy a přidali jsme k nim zkušenosti z redakčního testování…

A pak už to bude jenom na vás, pro kterou zahoříte, kterou budete milovat! Není nad praktický zkušenosti!

APRILIA RSV1000R

Jak se na ni dívají lidi kolem nás?

Aprilia je značka s mohutnou sportovní image (i když teď zrovna nemá ve čtyřtaktech žádný bůhvíjaký výsledky). Když na téhle motorce kamkoli kdykoli přirachotíte, budete středem pozornosti – o tom nemůže být žádná debata. Navíc s sebou závodní image značky přináší i spoustu libůstek, se kterými se může motorka vylepšovat hned od začátku (svody, kola, karbon, tlumení). To je fajn a máte to rovnou z fabriky.

Naše zkušenosti z jízdy!

Je to dvouválec, proto číhá na nezkušené majitele hodňoučkých in-linů nejedno nečekané překvapení. Motor si nenechá všechno líbit, musíte se ho naučit ovládat. Dva kvalty dolů, to je špatně – jdete do luftu jak hadrová panenka. Ve městě skoro nepoužitelná, do šesti tisíc nechce jet. Ale má krásný, čitelný podvozek, a tak je dobrá i pro půlamatéra na svižnější nedělní ježdění, protože tu „pravidelnou dávku emocí“ vám prostě pokaždý lehko dá.

Existuje něco, co jí schází?

Už je dlouho stejná. Chtělo by to nějakou ostřejší vizuální novelizaci. Majitelé starších kousku si stěžují na občasné problémy s elektroinstalací a zadní brzdu. Některé motorky měly problém s jejím zasekáváním.

Pro koho je doopravdy určená?

Pro mazáky. Žádný maxicestování, ale taky žádný okruhový rekordy. Chce to „mít ji rád“. Rozhodně se připravte na to, že se nedostanete na žádným srazu mezi obyčejný „rychlosmažky“. V segmentu závodních litrových motorek je tohle pořád „o patro výš“.

Náš názor na poměr užitek vs. cena!

Tady je verdikt jednoznačně jednoduchý. Za tak málo peněz nemáte šanci nikde jinde nakoupit tak smysluplnou a charizmatickou motorku.

Vox populi:

Spikey: „Když jedeš na tomhle a ta mašina řve jako lev – je to jako když máš pod sebou dvě nehorázný kladiva.“

Karmy: „I ta nejslabší Majle je tak silná, že ji většina lidí stejně nikdy za celej život na sto procent nepodojí…“

Sebe: „Aprilia je favorit pro toho, kdo má rád ten její zvuk!“

Foto: Motohouse

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno