Kategorie cestovních endur může přivítat dalšího bojovníka do ringu. Suzuki dlouho slibovala, ale dočkali jsme se, na trh se vrací legendární litrový dvouválec a s ním nová verze V-Strom 1000

Suzuki představila poprvé litrového V-Stroma nové generace vloni na podzim jako koncept (zde) na veletrhu Intermot. Prsila se u toho historií a především inspirací v legendární DR750S z roku 1988, nicméně všem je od začátku jasné, že tady nejde ani tak o offroadovou motorku, jako o moderní cesťák. Takovou motorku si totiž trh žádá.

 

A nemůžeme říct nic jiného, než: “Vyvěste prapory, je zpátky!”. Ano, řeč je o tom skvělém dvouválci, který roky dobře sloužil v litrovém SV a později předchozí verzi V-Stroma. Suzuki ho ale musela stáhnout z výroby, euronormy ho utloukly. A tak bylo prvotním úkolem přepracovat motor tak, aby dostačoval požadavkům dnešních zákazníků a zároveň splňoval emise. Motor má o 2 mm větší vrtání a jeho objem tak stoupl z 999 na 1037 cm3. Zároveň dostal nová střeva v podobě klikovky, hlav a pístů. Každý válec má navíc dvě svíčky. Suzuki se zatím nepochlubila s výkonem ani točivým momentem, ale troufneme si odhadovat, že obě hodnoty přesáhnou stovku.

 

Nebyl by to moderní cestovní bike, kdyby nenabídl nějaké ty pomocníky. U Suzuki mají podobu kontroly trakce (nastavitelná ve dvou stupních nebo vypínatelná), antihopingové spojky a také brzdového systému ABS, taktéž s možností vypnutí. Elektronika také hlídá spalování a Suzuki slibuje spotřebu kolem 4,8 litrů na 100 km, což by s 20litrovou nádrží znamenalo dojezd přes 400 km.

Podvozek se může směle postavit ostatním z partičky cendur. Nastavitelná USD vidlice i centrál vzadu vedou lehká hliníková kola s pneu o rozměrech 110/80-19150/70-17, což by mohlo znamenat možnost obout i nějaké ty endurovější gumy. Dvojice radiálních čtyřpístků na předku by pak neměla mít s 228 kg provozní hmotnosti příliš práce. Doplníme ještě rozvor 1.555 mmvýšku sedla 865 mm.

  

Suzuki dobře ví, že zákazník v této oblíbené kategorii je hodně náročný a tak je už od prvního pohledu vidět, že tohle bude hodně pohodlná motorka. Široké komfortní sedlo, rovný posaz, výškově nastavitelné plexi, široká řídítka, 12V zásuvka na palubce . V příplatkové výbavě samozřejmě nebudou chybět kufry, padáky, různé kryty a další cestovatelské vybavení. Teď už jen počkat na cenu a hlavně svezení.  Vypadá to na důstojnou vlajkovou loď.

Foto: Suzuki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno