Zatímco se většina světových výrobců kvapem hrne do retra, Kawasaki se rozhodla jít jinou cestou. Alespoň u nového městského cruiseru Vulcan S s řadovým dvouválce z ER-6, se kterým ukazuje, že klasika se dá dělat i moderně.

Tak dlouho si o to ten motor říkal, až jsme se konečně říkali. O čem je řeč? O řadovém dvouválci, který u Kawy už roky dobře slouží v ER-6 a také Versysu a podle nás je ideální pohonnou jednotkou do malého městského cruiseru. A je tu! Stačí, když se na Vulcan S zadíváte pozorněji a příbuznost se zmiňovanou dvojicí je jasně vidět. Dvouválcový řaďák o objemu 649 cm3 je příjemně živý a točivý motor, v případě tohoto cruiseru je vyladěn na 61 koní63 Nm, což je o trochu míň, než u naháče ER-6. Z toho si dovolíme soudit, že nás čeká ještě větší zátah v nižších a středních otáčkách.

 

Stejný jako u ER a Versyse vypadá také rám s vyoseným zadním tlumičem, ale to je pouze zdání. U Kawasaki nelenili a komplet stavbu Vulcanu udělali od začátku. Snažili se u toho o několik základních vlastností – přijemnou ovladatelnost, která naláká také ženy a začátečníky, stabilitu, komfort a přizpůsobitelnost. Tu zastupuje nejen nastavitelná výška sedlaměnitelná poloha řídítek, ale také stupačky s možností nastavení 3 pozic.

 

K tomu si přičtěte velice zajímavý design, který jde jinou cestou, než je dnes obvyklé = retro tady nehledejte. Zajímavé křivky 14litrové nádrže doplňuje trojcípé přední světlo, parádní pětipaprsková kola a lahůdka v podobě výfukové koncovky svedené pod motor. K tomu moderní živé barvy, plus cena, která by se měla dostat pod dvěstě tisíc korun a je jasné, že tady jde Kawasaki po mladých bikerech. Chceme být zase mladí.

Foto: Kawasaki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno