Novinka 2016 do BMW: malý roadster G310R

11. listopadu 2015 v 14:41

Autor: Karel Táborský
Fotografie: BMW

Velikost textu: smaller normal bigger

BMW bere útokem i třídu maloobjemových motorek a jejich novinka G310R vypadá víc než nadějně. Je mašina, na kterou se dlouho čekalo a která by měla přivést punc prémiovosti i do malorážek. ...

Bylo to nevyhnutelné a vlastně se to dalo i očekávat. Před pár měsíci jsme viděli koncept stuntbiku s třístovkovým motorem a teď máme před sebou hotovou mašinu. Je to malý naháč s názvem G310R, který je zároveň prvním bavorským roadsterem s motorem pod 500 kubíků. Je jednoduchý, nekomplikovaný a s mimořádně svěžím lookem. Přesně ta motorka, na kterou chcete skočit a užívat si nízkou hmotnost a točivý motor.

Továrna se chlubí tím, že má dynamický design po vzoru litrového naháče S 1000 R, ale to nám přijde jako hodně odvážné tvrzení. Vypadá prostě dobře, tečka. Neokoukaně a moderně, tak to máme rádi. Jeho základem je úplně nový jednoválcový motor o objemu 313 kubíků, samozřejmě chlazený vodou a výkonem 34 koní při 9500 otáčkách.Točivý moment má hodnotu 28 Nm, takže přesně tolik, kolik od moderní maloobjemové motorky můžete čekat.

Ve spojení s hmotností nepřesahující 159 kilogramů to bude parádní čiperka, za loudu rozhodně nebudete. Zajímavou fičurou je dozadu zakloněný válec, kdy je jeho hlava přetočená o 180°, což umožnilo umístění nasávacího traktu dopředu.

Podvozkově je na tom Géčko mimořádně dobře. Pevný trubkový rám doplňuje upside-down vidlice a dlouhá kyvka – ty by měly zajistit stabilitu, precizní pocit z řízení a hbitost. Dobrou zprávou je, že na motorce nenajdeme žádné low-endové čínské gumy, ale pořádné Micheliny, takže nebude problém pouštět se i do větších a rychlejších akcí. Propracovaný brzdový systém je vybaven systémem ABS už v základu, nic doplácet za něj nebudete muset. Líbí se nám nízké sedlo na úrovni 785mm, takže mašinu budou bezpečně ovládat i holky.

Motorka je vyvinutá mnichovskou divizí BMW Motorrad, vyráběna bude ale ve spolupráci s indickým partnerem TVS Motor Company. O kvalitu se ale bát nemusíme, Němci si to jistě dobře ohlídají. Cena by měla být na úrovni přímé konkurence, takže nečekejte nějakou závratnou sumu. Vzhledem k tomu, že BMW se chystá zaútočit na segment menších objemů, určitě toto tříkilo nezůstane osamoceno. Slyšeli jsme zvěsti o kapotě a malém lehkém enduru. Těšíme se.


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 7 komentářů

DTPák 12. listopadu 2015, 9:36 | 1 0

malá
Jezdil sem letos na Kawasaki Z 300 a byla výborná. Tohle vypadá podobně, jen s lepšíma vidlicema. U mě dobrý, i ta váha, pokud je to s plnou.

super 11. listopadu 2015, 22:48 | 0 0

super
tak ta se povedla (y)

bdm 11. listopadu 2015, 21:53 | 0 1

bdm
159kg není čiperka !!! Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

mike 11. listopadu 2015, 15:07 | 0 0

motor
Husty zakloneny motor a jeste otočený o 180 stupňů :D za me (y) u krosek v yamaze to byl krok vpřed

buf 11. listopadu 2015, 14:52 | 0 0

to Top Max
ještě chystaj skútry350 komplet vyrobené u loncinu v číně :-)

buf 11. listopadu 2015, 14:42 | 0 0

.
tak nevim jak uspějou v EU. Proti ktm390 to má 10kg nahoře, jen 25kw výkonu a velký výfuk bokem. Těžko klesnou pod 120tkč - akční ceny duka. Jediná výhoda menšího válce bmw - menší cukatura po městě.

Top Max 11. listopadu 2015, 14:30 | 2 0

India bmw
Indický BMW, no super. Kam ten svět spěje? Do prdele a pěkně rychle.


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist