BMW bere útokem i třídu maloobjemových motorek a jejich novinka G310R vypadá víc než nadějně. Je mašina, na kterou se dlouho čekalo a která by měla přivést punc prémiovosti i do malorážek.

Bylo to nevyhnutelné a vlastně se to dalo i očekávat. Před pár měsíci jsme viděli koncept stuntbiku s třístovkovým motorem a teď máme před sebou hotovou mašinu. Je to malý naháč s názvem G310R, který je zároveň prvním bavorským roadsterem s motorem pod 500 kubíků. Je jednoduchý, nekomplikovaný a s mimořádně svěžím lookem. Přesně ta motorka, na kterou chcete skočit a užívat si nízkou hmotnost a točivý motor.

Továrna se chlubí tím, že má dynamický design po vzoru litrového naháče S 1000 R, ale to nám přijde jako hodně odvážné tvrzení. Vypadá prostě dobře, tečka. Neokoukaně a moderně, tak to máme rádi. Jeho základem je úplně nový jednoválcový motor o objemu 313 kubíků, samozřejmě chlazený vodou a výkonem 34 koní při 9500 otáčkách.Točivý moment má hodnotu 28 Nm, takže přesně tolik, kolik od moderní maloobjemové motorky můžete čekat.

Ve spojení s hmotností nepřesahující 159 kilogramů to bude parádní čiperka, za loudu rozhodně nebudete. Zajímavou fičurou je dozadu zakloněný válec, kdy je jeho hlava přetočená o 180°, což umožnilo umístění nasávacího traktu dopředu.

Podvozkově je na tom Géčko mimořádně dobře. Pevný trubkový rám doplňuje upside-down vidlice a dlouhá kyvka – ty by měly zajistit stabilitu, precizní pocit z řízení a hbitost. Dobrou zprávou je, že na motorce nenajdeme žádné low-endové čínské gumy, ale pořádné Micheliny, takže nebude problém pouštět se i do větších a rychlejších akcí. Propracovaný brzdový systém je vybaven systémem ABS už v základu, nic doplácet za něj nebudete muset. Líbí se nám nízké sedlo na úrovni 785mm, takže mašinu budou bezpečně ovládat i holky.

Motorka je vyvinutá mnichovskou divizí BMW Motorrad, vyráběna bude ale ve spolupráci s indickým partnerem TVS Motor Company. O kvalitu se ale bát nemusíme, Němci si to jistě dobře ohlídají. Cena by měla být na úrovni přímé konkurence, takže nečekejte nějakou závratnou sumu. Vzhledem k tomu, že BMW se chystá zaútočit na segment menších objemů, určitě toto tříkilo nezůstane osamoceno. Slyšeli jsme zvěsti o kapotě a malém lehkém enduru. Těšíme se.

Foto: BMW

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno