NOVINKA 2016: Ducati Monster 1200 R

16. září 2015 v 18:39

Autor: Ervín Krajčovič
Fotografie: Ducati

Velikost textu: smaller normal bigger

Po odchodu velkého Streetfightera z nabídky Ducati se v ní objevila díra, které konkurence ráda využila. Ovšem teď v Bologni řádně nabili zbraně a vypustila do světa ostrého a výkonem nabušeného naháče, nejsilnějšího z řady Monsterů ...

K představení horké novinky ze své stáje si Ducati překvapivě nevybrala jeden z podzimních moto veletrhů, nýbrž svátek milovníků aut, veletrh IAA v německém Frankfurtu, kde se Monster bude pěkně vyjímat na stánku Audi. Svět se nám vážně mění. Ale zpátky k motorce...

 

Nebude velkým překvapením, že Monster 1200 R vychází technicky ze stávající řady Monster 1200, stejný je především rám a části karoserie. Motor, to je kapalinou chlazený dvouválec Testastretta 11° DS ve verzi s označením "R". I ten přebírá leccos ze stávajících motorů v Multistradě nebo Diavelu, ovšem podle továrny se můžeme těšit na ještě ostřejší chování. Slovy čísel se Ducati Monster 1200 R může pochlubit maximálním výkonem 160 koní v 9.250 ot./min. doplněných slušnou porcí točivého momentu (131,4 Nm v 7.750 ot./min.). A to i při splnění norem Euro IV.

 

Taková síla rozhodně nebude mít se 180 kg suché hmotnosti (207 kg pohotovostní) žádný výraznější problém, oproti standardnímu Monsteru 1200 se Ducati povedlo sundat další 2 kg hmotnosti a to především tam, kde je nejvíc potřeba. Řeč je o neodpružené hmotě, tedy kolech, ta jsou zde zastoupena třípaprskovými lehkými ráfky Marchesini. Nové je také obutí, eRko dostalo Pirelli Diablo Supercorsa SP v rozměrech 120/70-17 a 200/55-17.

 

Speciální verze se u Ducati vždy mohly pyšnit těmi nejlepšími podvozkovými komponenty a nejinak je tomu také tentokrát. Konkrétně se jedná o výrobky značky Öhlins, novou 48 mm USD vidlici a nový zadní tlumič, obojí samozřejmě s možností nastavení. Doplněno o tlumič řízení stejného výrobce. Slabé rozhodně nejsou ani brzdy, na předku dvojice 330 mm kotoučů s radiálními čtyřpístky Brembo Monobloc evo M50. Svoje si pak na Monsteru 1200 R najdou i milovníci detailů – přední blatník z karbonu, lehké frézované stupačky, sedačka s označením modelu a také úplně nové pentagonální koncovky výfuků.

 

A jelikož nový Monster vstupuje do ringu nejtěžší váhy, musí být řádně nabušen také elektronikou. U Ducati tomu říkají Safety Pack a jeho součástí je ABS se třemi stupni nastavení a kontrola trakce s osmi stupni. Nechybí samozřejmě jízdní módy, které obsahují nejen tyto parametry, ale také palivové mapy a další. Vše završeno barevným TFT displejem.

 

Milovníci naháčů a italských dvounásob nebudou mít asi klidné spaní, tohle vypadá fakt dobře. Informace o ceně ani dostupnosti zatím nemáme, ale můžeme prozradit, že pro sezónu 2016 bude Ducati Monster 1200 R dostupný ve dvou barevných kombinacích tedy červené a černé. Sledujte www.ducati-czech.cz, brzy se dozvíte více.


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 2 komentáře

Paleček 15. září 2015, 13:36 | 0 0

detaily
Všechno je to tak hezký, ale bude to rána :(

PawelTx 15. září 2015, 12:33 | 1 0

Monster
Na letošní Ducati tour jsem měl půjčenou velkou Panigale, Multistradu, Hyperstradu, SF 848 a Monstera 1200S a byl to právě Monsteří motor, který mě asi nadchnul nejvíce. Opravdu hutně táhnoucí jádro. A jede i jinde než jen nahoře :) Takže další posílení musí být fakt maso. Je to ale vůbec potřeba?


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist