NOVINKA 2016: Triumph Speed Triple

10. listopadu 2015 v 19:30

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: Triumph Motorcycles

Velikost textu: smaller normal bigger

Před dvěma týdny rozbouřil britský Triumph vody svou kompletně novou retro řadou, ovšem nezapomíná ani na svého populárního naháče. Přivítejte nového Speed Tripla ...

Triumph Speed Triple si dovolím označit jako legendu. Jeho první verze, tehdy ještě se jedním světlem, se objevila na podzim roku 1993. O čtyři roky pak spatřil světlo světla model T509, který jako první přišel s dnes již tradičními znaky této motorky, tedy dvojicí předních světel a neobvyklým dvoutrubkovým rámem. Během let se motorka zmenšila, objem motoru se zvedl na 1.050 cm3, kulatá světla vystřídaly moderní pětiúhelníky, ale pořád je na první pohled jasné, s kým máme tu čest.

 

Model 2016 jednoznačně rozeznáme podle nových světel se zaoblenými rohy, ovšem změn je zde mnohem víc. Tou nejzásadnější je motor, který podle továrny dostal 104 různých změn vedoucích ke zvýšení točivého momentu v celém rozsahu otáček a také snížení spotřeby až o 10%. Nově také dostane elektronické pomocníky v podobě palivových map, kontroly trakce a vypínatelného ABS.

 

Krasojízda nekončí. Svého se dočkala také stavba novinky. Nová je karoserie a také chladič, který je o 20 mm užší. Zásadní designovou změnou jsou již zmiňované světlomety s novým štítkem, ve kterém je výrazný průduch pro vzduch. V Hinckley nezapomněli ani na brzdy, oba modely jsou vyzbrojeny radiálními monoblockovými čtyřpístky Brembo.

 

Tím se dostáváme k tomu, že Speed Triple máme ve dvou verzích – základní Speed Triple S a vychytanější Speed Triple R. Druhého zmiňovaného snadno poznáte podle červeně lakovaného podsedlového rámu, předního karbonového blatníku a karbonových panelů nádrže. Budete-li koukat pozorněji, najdete také spoustu drobných detailů, jako stupačky, řídítka nebo opracování kyvné vidlice. Nejzásadnější změnou je ovšem podvozek. I u základního modelu je plně stavitelný, ovšem zde nese značku Öhlins, konkrétně USD vidlici NIX30 a zadní tlumič TTX36 RSU.

 

Jako již tradičně budou oba modely dostupné ve dvou barevných provedeních – eSko v červené a černé, eRko pak v bílé a matné grafitové. Novinka by měla být dostupná od března 2016


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Diskuse: Žádný komentář

Žádné příspěvky. Buďte první!

Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist