Britové chytli retro pěkně pod krkem a záplava modelů postavených na základě nového Bonnevilla očividně nekončí. Ovšem Bobber je hodně překvapivým krokem

I když pravda, překvapení to zas tak velké není. O tom, že se v Hinckley bobber chystá, se proslýchalo a dokonce se povedlo vyfotit pár špionážních fotek. Takže řekněme, že je to krok hodně odvážný. Motocyklový svět se s vlnou cafe racerů a scramblerů drží v šedesátých letech, Triumph jde ale ještě dál do minulosti. Překvapivým je pak představení motorky na samostatné akci v Londýně, namísto tradičních veletrhů v Kolíně a Miláně.

 

Jak jsme již zmínili, základem pro tuto motorku se stal dvouválcový řaďák vycházející z modelu Bonneville T120, tedy dvanáctistovka. Technické údaje nejsou zatím známy, ale Triumph slibuje ještě více točivého momentu v nižších otáčkách (tak že by tak 110 Nm k 80 koním?). Kromě motoru je ale téměř celá stavba motorky nová. Nejviditelnější je to na rámu, který se při pohledu z boku tváří jako hardtail, ale pod sedlem se šikovně schovává zadní tlumič, který se stará o chod kyvné vidlice. Oproti Bonnevillu je zde viditelný delší rozvor kol, která mají typické bobber rozměry 19“x2.5 a 16“x3.5 a jsou nazuty do oldschool pneumatik Avon Cobra.

 

Zajímavou vychytávkou je možnost změny ergonomie pomocí nastavení sedla, se kterým se dá hýbat jak dopředu/dozadu, tak nahoru/dolů. Tím si podle továrny budeme moct zásadně měnit chování motorky. Společně s tím je pak možné nastavit také polohu budíku. Z elektronických berliček najdeme na Bobberu kontrolu trakce, ABS (obojí vypínatelné) a palivové mapy pro normální jízdu a déšť. Příjemnou zprávou je servisní interval na 16.000 km. Společně s motorkou pak Triumph představuje také rozsáhlý katalog příslušenství, kde budou krom drobností jako blinkry a zrcátka také tlumiče Fox, kratší blatníky, nebo laděné výfuky Vance & Hines.

 

Oficiální představení máme za sebou, ostatní si budou motorku moct poprvé prohlédnout na veletrhu EICMA už za 3 týdny. Ceny a kompletní specifikace Triumph odkryje v polovině prosince, první motorky by pak měly jít do prodeje v lednu. Pro českého zákazníka to tedy znamená, že Bobbera uvidíme poprvé na veletrhu Motosalon první březnový týden.

A jelikož kolegové z britských MCN už měli motorku navrčenou, koukněte na jejich první představení, kde je skvěle vidět zpracování detailů i slyšet krásný zvuk dvouválce.

Foto: Triumph Motorcycles

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno