Budoucnost se stává realitou. Když BMW představilo vloni koncept elektrického skútru, dalo se čekat, že produkční verze se co nevidět ukáže. Milovníci technologií se právě dočkali

 Jak se zdá, pro BMW je budoucnost v elektřině a také to vypadá, že si němečtí manažeři dobře uvědomují sílu automobilového trhu. Nový elektroskútr C evolution totiž nebyl překvapivě představen na jednom z podzimních motoveletrhu, ale na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu. Pojďme se na něj podívat.

 

Designově a technicky má novinka hodně společného s benzínovými modely C 600 Sport a C 650 GT. Zásadním rozdílem je samozřejmě pohonná jednotka. Tou je u C evolution kapalinou chlazený elektromotor se stálým výkonem 11 kW, který se ovšem může krátkodobě vyšplhat až na 35 kW. Pokud k tomu přidáte maximální točivý moment 72 Nm, dostanete nejvyšší možnou rychlost 120 km/h, zrychlení z nuly na padesát za 2,7 vteřiny a z nuly na sto za 6,2 s. To nejsou vůbec špatné údaje.

 

Zásadní otázkou u elektrického pohonu je samozřejmě možný dojezd. BMW napájí C evolution pomocí vysokonapěťového akumulátoru s kapacitou 8 kWh a slibuje dojezd 100 km. Záležet bude samozřejmě na stylu jízdy a také na zvoleném režimu, k dispozici jsou 4 (Road, Eco Pro, Sail a Dynamic). Dobíjení probíhá z klasické 220V zásuvky, při 12A se baterie nabije na 100% za 4 hodiny. Zásadní je také zpětná rekuperace energie, C evolution se dobíjí při brzdění a jízdě z kopce.

 

Rám a podvozek vychází ze zmiňovaných benzínových skútrů BMW, akumulátory jsou umístěny v hliníkovém rámu doplněném o trubkové přídavné rámy pod sedlem a u krku řízení. Zadní letmo umístěné kolo vede kyvka s centrálním tlumičem, vpředu najdeme USD vidlici. Brzdám nechybí ABS, zadní kolo navíc hlídá kontrola trakce TCA. Z další výbavy nutno zmínit LED světla pro denní svícení a parádní TFT displej s řadou informací, včetně té nejpodstatnější tedy dojezdu.

 

BMW se tak jako první velký výrobce pouští do reality elektrického maxiskútru. O tom, zda je elektřina hudbou (tichostí) budoucnosti, si udělejte obrázek sami. Podle nás je dobře, že se technologie nezastavila a že BMW dokáže využít zkušenosti z automobilů také v sekci BMW Motorrad. Jsme tuze zvědaví na cenu C evolution a reálné jízdní náklady.

Foto: BMW Motorrad

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno