Polaris Industries letos slaví 60. let existence a oslavu rozhodně pojala ve velkém. Přinášíme vám čerstvé zprávy ze včera započatého Dealers Meetingu, kde se to novinkami jen hemží

Novinek rozhodně víc, než je obvyklé. Největší peckou od Polarisu je letos rozhodně supersportovní silniční „sbs“ tříkolka SlingShot, kterou jsme vám představili už včera v tomto článku. Ale ani jednostopá divize nezůstala pozadu.

VICTORY MOTORCYCLES 

Ze známé modelové řady pro rok 2015 definitivně vypadne elegantní chromovaný cruiser Cross Roads a nahradí ho ještě trošku drsněji působící „brácha pana soudce“ (oblíbeného modelu Judge), před několika měsíci avizovaný model Gunner (představení zde). Gunner je velmi atraktivním křížencem nejlevnějšího Vegase, na jehož základu je postavený (rám, motor, vidlice, kyvka, nádrž, zadní blatník, sedlo a podsedlová část, stupačky vpředu) a nejprodávanějšího Judge, ze kterého zase obdržel 16“ balónové pneumatiky Dunlop 491 a malé kulaté přední světlo. Novinkami jsou vlastně tedy jen litá kola s tenkými paprsky a kombinace matných laků. 

Velmi atraktivní novinka přibyla také v řadě touringů, respektive baggerů. Začátek v podobě loňské novinky Cross Country nebyl špatný, ale až letos byl veřejnosti představen bagger Victory Magnum. Magnum je nižší a delší, už v základu má vpředu 21“ elegantně úzké hliníkové kolo, laděné výfuky od Victory Performance, LED reflektor i přídavná světla, nově tvarované a snížené sedlo, vyšší řídítka, širší stupačky jezdce, více chromovaných doplňků a jako bonus to, bez čeho nemůže být žádný pořádný bagger – moderní, výrazné laky a souprava šesti reproduktorů s výkonem až 200W!


INDIAN MOTORCYCLE

Loni vstoupil „nový“ Indian na trh se třemi základními modely a člověk si mohl vybrat pouze ze tří barev. Pro příští rok se na všech třech stávajících modelech žádné radikální změny neodehrály. Tedy až na tu, která napadla už spoustu současných majitelů… V sezóně 2015 budou modely Chief Classic, Chief Vintage i Chieftain nabízeny ve velmi atraktivních barevných kombinacích. Líbit se bude nejspíš vše „říznuté“ retro bílou Ivory Cream. V nabídce také přibyla velká spousta doplňků. Pro ještě větší zlepšení jízdního komfortu především.

A novinky? Jsou hned dvě! V touringové řadě je to Indian Roadmaster, který byl vyvinut jako přímý konkurent H-D Ultra Classic Electra Glide. Roadmaster vychází ve všech důležitých bodech z úspěšného Chieftainu. Jen přibylo lépe tvarované plexi, chrániče na kolena s úložným prostorem, větší a pohodlnější sedlo, křeslo pro spolujezdce, široké stupačky spolujezdce, objemný zadní kufr a výkonnější hi-fi. 


PRAVDA O ZBRUSU NOVÉM, „MALÉM“ INDIANOVI

Už od minulého roku se velmi aktivně mluví o tom, zda bude, nebo nebude úplně nový a výrazně levnější Indian. Názorů a nepodložených tvrzení bylo v éteru hodně a Polaris držel všechna fakta velmi důkladně pod pokličkou. Oficiálně bude nový model představen až 2.8. na srazu v americkém Sturgis, základní informace ale už víme teď:

  1. Nová řada středních cruiserů je na světě! Je to Indian! Indian Scout!!!
  2. I když se konstruktéři podvozku hodně inspirovali tvary i rozměry modelu 101 Scout z roku 1930 (rám je konstruován ve stejném poměru), tak žádné kulaťoučké retro nečekejte. Náznaky tam přirozeně jsou, ale nový Scout je plnokrevný powercruiser s moderními jízdními vlastnostmi určený především pro sportovně založené jezdce. Tohle nebude konkurence pro Sportster; spíš pro řadu V-Rod a taky pro Victory.
  3. Srdcem nového Indianu Scout je kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do V 60°, při jehož konstrukci se inženýři Polarisu také snažili napodobit vnitřní uspořádání původního spodového Scouta.
  4. Objem 1 130 cm3, výkon v základu 100 koní, žádná žebra na válcích. Rám je až na dvě trubky pod nádrží z hliníku, klasická vidlice, 16“ kola, balónové pneumatiky signované logem Indian, vpředu i vzadu po jednom kotouči. 2 klasické tlumiče, hliníková kyvka… Motorka je na cruisera neuvěřitelně lehká, obratná, silná a velmi zábavná.
  5. Otázka, zda bude Scout cenově konkurenceschopný Sportsteru je velmi relativní, neboť nabízí podstatně víc, je celkově větší a hlavně delší.

Indiany Scout se začnou vyrábět pro americký trh v září a tamní dealeři je budou mít k dispozici v prosinci 2014. Do Evropy se první homologovaní skautíci ve standardu s ABS dostanou až začátkem příštího roku. Cena pro český a slovenský trh je pouze velmi předběžná a orientační, avšak měla by se pohybovat kolem 350 000 Kč.   

Foto: Polaris Industries

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno