Novinka z dílny amerického Polarisu má sice tři kola, ale snad nám to pro jednou odpustíte. Každopádně to vypadá na pořádnou porci zábavy na pomezí dvou různých dopravních prostředků

Polaris Industries, to už dávno nejsou jen čtyřkolky. Do portfolia firmy patří také značky Victory a Indian, zabývající se výhradně motocykly, ale i samotná domovská značka se pouští do různých experimentů. Po řadě offroadových bugyn RZR se nyní pouští na silnici a to se třemi koly a velkým motorem.

 

Vpředu dvě kola, vzadu jedno, nízká hmotnost a hodně nízké těžiště, to jsou zásadní vlastnosti, které slibují hodně zábavy. Pod kapotou tříkolky Slingshot je schovaný 2,4 litrový motor, čtyřválec od General Motors s hodnotami 173 koní (v 6.200 otáčkách) a 225 Nm (v 4.700 otáčkách). Vzhledem ke hmotnosti pouhých 756 kg (suchá), to sice není poměr hmotnosti a výkonu, jako u motorky, ale na druhou stranu, Slingshot bude přeci jen konkurovat především sportovním autům a ostatním tříkolkám, jako je Can-Am Spyder nebo Morgan 3wheeler.

 

Velmi zajímavě to vypadá s cenou. Pro evropské trhy sice zatím nebyla určena, ale na domácím americkém je stanovena na 20 tisíc dolarů za základní model a o 4 tisíce víc za model SL, který má navíc menší plexi, luxusní audiosoustavu nebo třeba interkom. Oba modely pak shodně s manuální pětistupňovou převodovkou pohánějící zadní kolo pomocí kombinace kardanu a karbonového řemenu.

 

V lehkém rámu z ocelových trubek pak pasažéři najdou strohý interiér s dvojicí nepromokavých sedadel. Nechybí moderní elektronické systémy, u obou modelů je v základu jak kontrola trakce, stabilizační systém ESC, tak ABS nebo posilovač řízení. I tak je ale v USA Slingshot veden jako tříkolový motocykl a k jeho řízení je tedy v některých státech povinná přilba.

 

Zda a kdy se novinka dostane na Evropské trhy Polaris zatím neoznámil, ale předpokládáme, že po ukončení homologačního řízení se na nás také dostane. 

Foto: Polaris Industries

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno