Ať chceme nebo ne, pořád je to jen byznys a čas od času bohužel musí někdo z kola ven. Tentokrát kosa padla na americkou značku Victory, která končí svou produkci

Dnes bylo společností Polaris Industries oznámeno ukončení výroby a uzavření aktivit značky Victory, která je její dceřinou. “Bylo to pro mě i představenstvo Polarisu velmi těžké rozhodnutí. Za posledních 18 let jsme do vývoje Victory vložili nejen nemalé finanční prostředky, ale také naše srdce a duše a jsme velmi hrdí na to, co náš tým dokázal.” komentuje rozhodnutí předseda představenstva a generální ředitel Polaris Industries Scott Wine.

Podle tiskové zprávy vydané Polarisem vedlo k uzavření Victory několik faktorů, především pak nízká ziskovost a konkurenční tlaky. “Toto rozhodnutí zlepší ziskovost Polarisu a našeho globálního motocyklového průmyslu a podstatným způsobem zlepší naši pozici na trhu. Našim cílem je nárůst zisku a tento krok nám umožní optimalizovat a sladit naše zdroje a plně se věnovat značce Indian.” dodává Wine. K tomu bohužel není co říct.

Polaris slibuje, že současní majitelé motocyklů Victory nebudou nijak poškozeni, záruky běží dál a bude zajištěn dlouhodobý přísun náhradních dílů. Stejná informace dorazila také od několika českých dealerů značky.

Victory Motorcycles začala svoji produkci v roce 1998 modelem V92C. Za dobu svojí existence vyvinula a do prodeje pustila téměř 60 modelů a to především cruiserů a cestovních motorek. Výrobě dominoval od roku 2002 vzduchem chlazený motor Freedom nejprve s objemem 1600 cm3, později 1740 cm3, který svým charakterem úspěšně konkuroval strojům největšího amerického výrobce Harley-Davidson. Vloni se ke vzduchem chlazeném véčku přidal také kapalinou chlazený motor v modelu Octane (zde).

Pokud chcete na Victory zavzpomínat, přečtěte si několik našich starších testů:

Victory Judge

Victory High Ball

Přestavba Super Sonic od MR43 Speed Shop

Foto: Polaris Industries

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno