Představujeme unikátní Ferat2

27. února 2016 v 18:49

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: Ferat2

Velikost textu: smaller normal bigger

Na světě je další exkluzivní motorka v limitované edici a tentokrát pochází z České republiky! Po designové i technické stránce se Ferat2 řadí k tomu nejzajímavějšímu, co ve světě motorek můžete potkat ...

Na začátku všeho stála brněnská customová dílna Funk Soul Brothers, tedy hlavně Honza UrbanOndrou Hrůzou. Ti dva společně postavili už nejednu zajímavou motorku a na naší custom scéně patří ke špičce. Obrátil se na ně zákazník s touhou po zajímavé motorce a jak nápad nabíral na obrátkách, dostal se ve finále úplně jinam. Nebude to jeden kus, přestavba, ale limitovaná edice 25 kusů motorek spadajících technikou, výbavou i designem mezi ty nejluxusnější kousky světa. Do týmu Ferat2 (web) přibyl designér Roman Šimčík, který má zkušenosti s prací pro Porsche nebo AMG a především Lubor Kos, který tomu celému velí.

 

„Moc by se nám líbilo postavit Ferat2 z českého motoru, ale žádný takový bohužel není, takže jsme se museli podívat po světě. Chtěli jsme spojit dvě věci, emoce a zajímavý design, takže padla volba na dvouválec a Ducati s jejich příhradovým rámem.“ popisuje výběr základu Ondra Hrůza. Z Ducati zůstal na Feratu motor a rám, oba s úpravami. Jinak je ale většina dílů na motorce vyrobena ručně a to ať už u nás, nebo ve světě.

 

Začněme motorem – dvouválec Testastretta o objemu 1198 cm3 dostal nové sání a kompletně programovatelnou řídící jednotku. Z elektroniky zůstalo ABS a palivové mapy. Výfuky dostal na starosti Robert Pokorný z RP Tuning a tradičně odvedl skvělou práci. Nehomologované koncovky trhají uši, skvostný zvuk, k motorce ale majitel dostane také homologované koncovky (celá motorka je homologována) a možnost změnit palivovou mapu. Výsledkem je změřených 169 koní a 144 Nm. Připravena je ale další stage, kde díky jiné elektronice vzroste výkon na 180 koní a pokud by to někomu bylo pořád málo, hotová je i varianta s přeplňováním (turbodmychadlo Garrett), která se hravě dostane na 230 koní.

 

Celá motorka prošla zásadní odlehčovací kůrou. Ta začala u rámu, ze kterého zmizelo vše zbytečné. Odporoučel se originální chladič, aby ho vystřídal menší a lehčí dvouřadý umístěný na levé straně. Nádrž a kapoty vyrobil z kombinace dvou karbonových tkanin Pavel Müller z MCR a odvedl mistrovskou práci. Na fotkách to tak nevynikne, ale naživo je dual carbon opravdu krásný. Stejně tak exkluzivní karbonová kola vyrobená na zakázku u jihoafrické firmy BST. K tomu si přidejte další odlehčené komponenty a výsledkem je 169 kg suché hmotnosti. Oproti Diavelu o nějakých 41 kg dolů!!

 

Přes karbonová kola (na prototypu zatím 7paprsková, ale ve vývoji jsou ještě zajímavější 5paprsková) se dostáváme k podvozku. O tlumiče se postaral švédský Öhlins a opět jde o komponenty upravené přímo na míru Feratu2. Standardní tlumiče této značky pro Diavel totiž vzhledem k rapidnímu snížení hmotnosti nefungovaly. Brzdy jsou kombinací brzdičů Brembo s laditelným ABS, kotoučů Braketech na předku a Braking na zadku. Prototyp je obut do pneu Pirelli Diablo Rosso, vzadu 240 mm, a gumy jsou po testování opravdu sjety až na okraj. Zajímavá bude také kyvná vidlice. První kus sice používá upravenou původní, ale hotová už je příhradová, kterou budou mít všechny další kusy.

 

Každý kus bude přesně na míru zákazníka, což se netýká jen ergonomie, ale také příslušenství a vybavení. V současnosti jsou například ve stádiu testování karbonové stupačky a řídítka. Každý zákazník k motorce dostane dokovací stanici, která bude sloužit jako stojan, nabíječka a osvětlení. A nebude to jen o motorce, ale i o službách jako je bezplatná asistence nebo záruka 48 měsíců. Samozřejmě cena začínající na 75 tisících eur není malá, ale tady se hraje na poli značek jako je Brough Superior, Confederate, Midual nebo Lotus. A prozradíme, že první zákazníci už jsou v jednání.

 

Za mě osobně klobouk dolu a velký respekt k týmu Ferat2. Za prvé za to, že udělali zajímavou a vychytanou motorku (pět tisíc hodin vývoje, stavby a testování) a za druhé také za to, že mají koule na to pustit se do té nejvyšší ligy. Je skvělé vidět, co české ruce dokážou, že můžeme být na špičce. Zase se o nás bude chvíli vědět. 


Motor

Typ:  vodou chlazený dvouválec do L, Desmo
Objem: 1198 cm3
Vrtání x zdvih:  106 x 67,9 mm
Maximální výkon:  169
Točivý moment:  144 Nm
Počet rychlostí:    6
Sekundární převod:  řetěz

Podvozek

Rám:   příhradový z ocelových trubek
Přední odpružení:   USD vidlice Öhlins FGRT 301
Zadní odpružení:   monoshock Öhlins DU110
Přední brzda:  2 x 320 mm disk, radiální 4pístek Brembo Monoblock
Zadní brzda:   250 mm disk, 2pístek Brembo
Pneu přední:  120/70-17
Pneu zadní: 240/45-17

Rozměry / Hmotnost

Rozvor:  1590 mm
Výška sedla:   725 mm 
Suchá hmotnost:   169 kg

Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 8 komentářů

Ján Kozák 7. června 2016, 22:42 | 0 0

PETE
Tady aspoň NEJDE o PODVOD jako u FGR Midalu! Pan Felgr (FGR) udělal motorku, ABY DOSTAL DOTACE!!! Ne aby jezdila! Nedej Bože se prodávala. Udělal motorku a ve chvíli, kdy jakože na její VÝVOJ dostal 60 miliónů, tak vyhodil testovacího jezdce, motorku prototyp strčil do garáže a za 30 miliónů odjezdil jeden jediný rok MS motorek a za dalších 30 miliónů si opravil fabriku. Tím projekt (podvod) FGR MIDALU SPLNIL ÚČEL! A je ukončen.
Tihle jsou u mě FRAJEŘI, protože si jedou za SVÉ peníze a ne za NAŠE, jako FGR. A prodávají, ne jako FGR, kde nikdy neprodali ani kus(protože to nebylo cílem, tím byl tunel na dotace...). A kdyby to prodávali za 10 mega, tak je to jen jejich věc. Poptávka - nabídka. Jdou s kůží na trh a nebojí se. Čas ukáže, jestli jim to klaplo, ale držím jim palc. Že se najdou i lidé, co nejsou vyžírkové a podvodníci jako FGR. A ukazují, že to jde i BEZ DOTACÍ!!!!!

mara 28. února 2016, 10:25 | 0 0

nesmysl
2,5 mega za tehle kepl? Tk to je vtip dne?:-D:-D:-D:-D

Pepek 26. února 2016, 10:16 | 3 0

Pete
Tak jdi a udělej malosériovou přestavbu ninet kolem 18000. Kecat umí každej! Tyhle kluci očividně vložili hromadu energie do zajímavý věci, zapojili český řemeslníky a na rozdíl od Jawy a FGR to zvládli bez díry do státního rozpočtu. Klobouk dolu.

Pete 26. února 2016, 9:48 | 0 0

Vampír
Upír z feratu alebo skôr vampír? Isto sa nájde 1-25 narcisov čo dajú 75000 EUR za nezmysel aby ho vystavili v klube a mohli sa chváliť vo svojom klube zrejme golfovom že majú niečo mimoriadne. Som si istý že ich moc na ceste nestretnem. Dosť prestrelená prestavba, naviac nie moc pekná. Viac by má potešila reálna malosérivá prestavba napr r nine t s cenou niekde do 18000. Aby so o tom dalo aspoň uvažovať, nevykradol som fondy ani nevytuneloval štátny podnik. V každom prípade veľa zdaru, viac ako s Midalu a ten sa mi páčil viac

Pete 26. února 2016, 9:48 | 1 0

Vampír
Upír z feratu alebo skôr vampír? Isto sa nájde 1-25 narcisov čo dajú 75000 EUR za nezmysel aby ho vystavili v klube a mohli sa chváliť vo svojom klube zrejme golfovom že majú niečo mimoriadne. Som si istý že ich moc na ceste nestretnem. Dosť prestrelená prestavba, naviac nie moc pekná. Viac by má potešila reálna malosérivá prestavba napr r nine t s cenou niekde do 18000. Aby so o tom dalo aspoň uvažovať, nevykradol som fondy ani nevytuneloval štátny podnik. V každom prípade veľa zdaru, viac ako s Midalu a ten sa mi páčil viac

David Čadík 25. února 2016, 20:37 | 6 2

Chudáci....
..../Práce.
Vzal by mě čert, když vidím, že se vždycky najde anonym, kterej prostě musí udělat chytrýho s chladičem, aby všem ukázal, že tenhle skvost taky viděl rozestavěnej.
Přeju hodně přehozenejch drátů, ať je o čem psát do diskuzí, ty velkovezíre, co hned víš, co s tím.

.... 25. února 2016, 20:09 | 0 5

Práce
Promiňte mi to, ale nemohl jsem si odpustit. Píšete .:"pět tisíc hodin vývoje, stavby a testování" a chlapci měli problém s přehříváním. Na ten "neorigo" chladič namontovali "origo" ventilátor z opačné strany, než je tomu z výroby a ono ejhle, když sepne nechladí a nastal veliký problém. Stačilo prohodit plus a mínus a problém vyřešen. Chudáci nevěděli co s tím...

Růža 25. února 2016, 17:32 | 2 0

honza
Juraj Herz ? co ten tam ? Že by natáčel film Upir z Feratu a ten tam bude jezdit na tomhle ? :-D


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist